Формування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів засобами електронного навчання
Автор
Гуревич, Р. С.
Коношевський, Л. Л.
Коношевський, О. Л.
Габрійчук, Л. Е.
Слободянюк, А. А.
Hurevych, R. S.
Konoshevskyi, L. L.
Konoshevskyi, O. L.
Habriichuk, L. E.
Slobodaniuk, A. А.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ІМ [506]
Анотації
The globalization of the modern world, societal demand for the preparation of competent teachers capable of professional activities in various socio‐cultural contexts, and contemporary requirements for the informatization of higher education emphasize the issue of forming the general cultural competence of future teachers through e‐learning tools. However, practical experience suggests that in most graduates of pedagogical higher education institutions, general cultural competence is insufficiently developed, and modern ICT and e‐learning are episodically used to enhance student competencies. The main reason for the episodic use of e‐learning to develop general cultural competence among students is the insufficient conceptual development of the theoretical foundations of forming general cultural competence through e‐learning in the educational process. The following research methods were used in this study: theoretical analysis of scientific literature and regulatory documentation, pedagogical modeling; empirical methods including pedagogical experimentation, synthesis of advanced pedagogical experience, observation, interviews, psychological and pedagogical testing, content analysis, and statistical methods such as Pearson`s chi‐squared test for data analysis. In this research, firstly, the essential and substantive characteristics of general
cultural competence of students were clarified. Secondly, the pedagogical content of forming general cultural competence of educational recipients through e‐learning tools was identified. Thirdly, a model for forming general cultural competence through e‐learning tools was developed. Finally, the results of the effectiveness of implementing the research‐experimental work on this issue are presented. The study showed that the implementation of the proposed methodology in pedagogical higher education institutions contributes to the effective formation of several aspects of general cultural competence among students. The research results expand our knowledge of the potential of e‐learning in shaping the general cultural competence of educational recipients. Глобалізація сучасного світу, суспільно державне замовлення на підготовку компетентних учителів, здатних до професійної діяльності в різноманітних соціокультурних контекстах, сучасні вимоги до інформатизації вищої освіти актуалізують проблему формування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів засобами електронного навчання. Однак, практика свідчить про те, що у більшості випускників педагогічних ЗВО загальнокультурна компетентність сформована недостатньо, сучасні ІКТ і електронне навчання в підвищенні сформованості компетентностей студентів використовуються епізодично. Основною причиною епізодичного застосування електронного навчання з метою формування загальнокультурної компетентності студентів є недостатня концептуальна розробленість теоретичних основ формування загальнокультурної компетентності засобами електронного навчання в освітньому процесі.У процесі дослідження були використані наступні методи: теоретичні – аналіз наукової літератури та нормативно‐програмної документації, педагогічне моделювання; емпіричні – педагогічний експеримент, узагальнення передового педагогічного досвіду, спостереження, бесіди, психологічне та педагогічне тестування, контент‐аналіз, аналіз продуктів діяльності; статистичні: статистичний аналіз даних із застосуванням критерію однорідності Пірсона. В цьому дослідженні, по‐перше, уточнено сутнісно‐ змістовну характеристику загальнокультурної компетентності студентів, по‐друге, виявлено педагогічний зміст формування загальнокультурної компетентності здобувачів освіти засобами електронного навчання, по‐третє, розроблено модель формування загальнокультурної компетентності засобами
електронного навчання, по‐четверте, представлені результати перевірки результативності впровадження методики дослідно‐експериментальної роботи з цієї проблеми. Дослідження показало, що реалізація пропонованої методики в педагогічних ЗВО сприяє результативному формуванню низки загальнокультурної компетентності студентів. Результати дослідження розширюють знання потенціалу електронного навчання у формуванні загальнокультурної компетентності здобувачів освіти.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37864