Напрями розвитку засобів інклюзивної освіти в електронних навчальних системах
Author
Паламарчук, Є. А.
Коваленко, О. О.
Черешнюк, О. І.
Palamarchuk, Ye. A.
Kovalenko, O. O.
Chereshniuk, O. I.
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
The general concept of inclusive education is described both in ENS and classrooms, the role of teachers and parents is considered. The considered types of inclusions, their features and requirements. The main principles of building inclusion systems, their functions and features are considered. Advantages and disadvantages of inclusive education methods are considered and analyzed.The integration of inclusive education in electronic educational systems is analyzed on the example of other countries.Considered the classification and types of inclusive disorder in people with ASD and their requirements for electronic devices.The software of ENS IO, which should be based on the application of adaptive technologies and elements of artificial intelligence in inclusive education for both teachers and students in the electronic space, is considered and given.The relevance of the development trend of inclusive education in electronic educational systems and problems that can be solved with the help of programs, parents and teachers are shown Розглянуто технології штучного інтелекту, інклюзивної освіти в електронних навчальних системах (ЕНС) які можуть поліпшити процес освіти. Описано загальне поняття інклюзивної освіти як в ЕНС так і в аудиторних, зазначено роль викладачів та батьків. Розглянуті види інклюзій, їхні особливості та вимоги. Розглянуті основні принципи побудови систем інклюзії, їхні функції та особливості. Розглянуто та проаналізовано переваги та недоліки методів інклюзивної освіти. Проаналізовано інтеграцію інклюзивної освіти в електронних навчальних системи на прикладі інших країн. Розглянуто класифікацію та види інклюзивної хвороби порушення у осіб з ОПП і їхні вимоги до електронних засобів. Розглянуто і наведено програмні забезпечення ЕНС ІО, які мають ґрунтуватися на застосуванні адаптивних технологій та елементів штучного інтелекту в інклюзивній освіті, як для викладачів так і для учнів в електронному просторі. Показано актуальність тенденції розвитку інклюзивної освіти в електронних навчальних системах та задачі, які можуть бути розв`язані за допомогою програм, батьків та викладачів.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37939