• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет менеджменту та інформаційної безпеки
  • Кафедра підприємництва, логістики та менеджменту
  • Наукові роботи каф. ПЛМ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет менеджменту та інформаційної безпеки
  • Кафедра підприємництва, логістики та менеджменту
  • Наукові роботи каф. ПЛМ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Управління іміджем підприємства

Author
Боковець, В. В.
Письменний, Р. С.
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. ПЛМ [154]
Abstract
The article deals with the essence of the image, its types and impact on competitiveness. Factors influencing the external and internal image of the enterprise are highlighted. Identified the main mistakes managers in image management. Have been formed a number of approaches to enterprise image management. Analysis of the essence and content of these approaches to the formation and management of the image of the company makes it possible to improve the composition of the main factors in the formation of the image of the company and specific methods of managing it at specific stages of the production cycle. Using any approach requires prior diagnosis of current state of the image and the formation on this basis the optimal set of management actions taking into account the characteristics of the company and the environment in which it functions. The enterprise, taking into account consumers and the opinion of society and seeks to form not only a positive image, but also an image that will increas e the competitiveness of the market and contribute for increasing its efficiency.
 
У статті розглянуто сутність іміджу, його види та вплив на конкурентоспроможність. Виділено чинники, що впливають на зовнішній та внутрішній імідж підприємства. Визначено основні помилки керівників при управлінні іміджем. Сформовано ряд підходів до управління іміджем підприємства.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38434
View/Open
133017.pdf (352.4Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ