Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБоковець, В. В.uk
dc.contributor.authorПисьменний, Р. С.uk
dc.date.accessioned2023-12-04T10:18:35Z
dc.date.available2023-12-04T10:18:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationБоковець В. В. Управління іміджем підприємства [Текст] / В. В. Боковець, Р. С. Письменний // Вісник Хмельницького національного університету. Серія «Економічні науки». – 2022. – № 2. – С. 128-130.uk
dc.identifier.issn2307-5740
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38434
dc.description.abstractThe article deals with the essence of the image, its types and impact on competitiveness. Factors influencing the external and internal image of the enterprise are highlighted. Identified the main mistakes managers in image management. Have been formed a number of approaches to enterprise image management. Analysis of the essence and content of these approaches to the formation and management of the image of the company makes it possible to improve the composition of the main factors in the formation of the image of the company and specific methods of managing it at specific stages of the production cycle. Using any approach requires prior diagnosis of current state of the image and the formation on this basis the optimal set of management actions taking into account the characteristics of the company and the environment in which it functions. The enterprise, taking into account consumers and the opinion of society and seeks to form not only a positive image, but also an image that will increas e the competitiveness of the market and contribute for increasing its efficiency.en
dc.description.abstractУ статті розглянуто сутність іміджу, його види та вплив на конкурентоспроможність. Виділено чинники, що впливають на зовнішній та внутрішній імідж підприємства. Визначено основні помилки керівників при управлінні іміджем. Сформовано ряд підходів до управління іміджем підприємства.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХмельницький національний університетuk
dc.relation.ispartofВісник Хмельницького національного університету. № 2 : 128-130.uk
dc.relation.ispartofseriesЕкономічні наукиuk
dc.subjectіміджuk
dc.subjectконкурентоспроможністьuk
dc.subjectпозитивний імідж підприємстваuk
dc.subjectуправління іміджемuk
dc.subjectвиди іміджуuk
dc.subjectimageen
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectpositive image of enterpriseen
dc.subjectimage managementen
dc.subjecttypes of imageen
dc.titleУправління іміджем підприємстваuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc658: 339.137.2
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(1)-17
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6315-4961


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію