Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКоломієць, А. А.uk
dc.contributor.authorАбрамчук, І. В.uk
dc.contributor.authorКосарук, О. М.uk
dc.date.accessioned2023-12-11T20:08:46Z
dc.date.available2023-12-11T20:08:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКоломієць А. Проведення аналогій у процесі формування математичних понять у студентів технічних спеціальностей [Текст] / А. Коломієць, І. Абрамчук, О. Косарук // Педагогіка безпеки. – 2022. – № 1-2. – С. 46-50.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38621
dc.description.abstractThe article demonstrates the idea of applying the method of analogies in the process of forming mathematical concepts among students of technical specialties. Different approaches to the interpretation of the process of making analogies in the educational process are analyzed. Based on the analysis of scientific studies devoted to the specified issue, the method of conducting analogies is defined as a method of scientific knowledge that allows you to form conclusions about the researched object by comparing it with an already known object. Among other things, the main consequence of mental actions when conducting an analogy is an inference – the result of conducting an analogy, which allows you to draw a conclusion about the similarity or difference of the features (elements) of the studied objects or subjects, as well as their properties. Therefore, the result of analogizing (making an analogy) is students' acquisition of new knowledge about an unknown object (subject). The method of analogies has two important functions: the transition from a known information object to an unknown one, and the transition from a “simple” information object to its “complex” counterpart. An important feature of the analogy method is its potential for application in the formation of mathematical concepts. Thus, taking into account the dialectical unity of the functional properties of the method of analogies (explanatory and searching functions), the explanatory function of the method of analogies, in particular when forming concepts, is realized by building models for carrying out analogies, which will become the basis for forming an idea of a specific concept (object), searching the function of the method of analogies during the formation of concepts is based on the fact that students carry out an analysis and synthesis of the received information, build hypotheses regarding a specific information structure (concept). The purpose of the article is to reveal the essence of the method of analogies, to demonstrate its implementation in the process of forming mathematical concepts among students of technical specialties. The conducted study of the method of analogies allows us to characterize the basic factors of its implementation in the educational process. Given the multifacetedness of the chosen research topic, the prospects for further research include theoretical and practical developments in the implementation of the concept of the method of conducting analogies in the mathematical training of future technical specialistsen
dc.description.abstractУ статті продемонстровано ідею застосування методу проведення аналогій у процесі формування математичних понять у студентів технічних спеціальностей. Проаналізовано різні підходи до тлумачення процесу проведення аналогій у освітньому процесі. На основі аналізу наукових студій, що присвячені вказаній проблематиці, метод проведення аналогій визначено як метод наукового пізнання, який дозволяє формувати висновки про досліджуваний об`єкт шляхом його порівняння із вже відомим об`єктом. Поміж іншим головним наслідком розумових дій при проведенні аналогії є умовивід –результат проведення аналогії, який дозволяє робити висновок про схожість чи відмінність ознак (елементів) досліджуваних об`єктів чи предметів, а також їх властивостей. Відтак результатом аналогізування (проведення аналогії) є набуття нових знань студентів про невідомий об`єкт (предмет).Метод аналогій має дві важливі функції: перехід від відомого інформаційного об`єкта до невідомого та перехід від «простого» інформаційного об`єкта до його «складного» аналога. Важливою особливістю методу проведення аналогії є його потенціал до застосування при формуванні математичних понять. Так, враховуючи діалектичну єдність функціональних властивостей методу аналогій (пояснювальну та пошукову функції), пояснювальна функція методу аналогій, зокрема при формуванні понять, реалізується шляхом побудови моделей для проведення аналогій, які стануть базою для формування уявлення про конкретне поняття (об`єкт), пошукова функція методу аналогій під час формування понять базується на тому, що студенти здійснюють аналіз і синтез отриманої інформації, будують гіпотези щодо конкретної інформаційної структури (поняття).Метою статті є розкриття суті методу аналогій, демонстрація його реалізації в процесі формування математичних понять у студентів технічних спеціальностей.Проведене дослідження методу аналогій дозволило охарактеризувати основі фактори його реалізації в освітньому процесі. З огляду на різноаспектність обраної тематики дослідження до перспектив подальших розвідок належать теоретичні та практичні розробки реалізації концепції методу проведення аналогій у математичній підготовці майбутніх технічних фахівців.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1-2 : 46-50.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/129
dc.subjectметод аналогійuk
dc.subjectпоняттяuk
dc.subjectматематична підготовкаuk
dc.subjectстуденти технічних спеціальностейuk
dc.subjectmethod of analogiesen
dc.subjectconcepten
dc.subjectmathematical preparationen
dc.subjectstudents of technical specialtiesen
dc.titleПроведення аналогій у процесі формування математичних понять у студентів технічних спеціальностейuk
dc.title.alternativeConduct of analogies in the process of formation of mathematical concepts in technical studentsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБойко-Бойчук, Л. В. (2007). Метод аналогій у соціально–політичних дослідженнях. Політичний менеджмент, 4, 74-82. URL: https://ipiend.gov.ua/wpcontent/uploads/2018/07/boiko_boichuk_metod.pdfuk
dc.relation.referencesВовк, Л. І. (2008). Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів на основі методу аналогії у навчанні фізики (на нефізичних факультетах): монографія. Полтава: Полтавський університет споживчої кооперації України.uk
dc.relation.referencesКарпаш, М., Крижанівський, Є., & Карпаш, О. (2018). Вища інженерна освіта в умовах сталого розвитку суспільства. Вища освіта України, 2, 55–60. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_2_10uk
dc.relation.referencesКлепко, В. (2005). Антологія аксіологічної парадигми управління освітою: навч. посіб. Київ: Освіта України.uk
dc.relation.referencesКозловський, Ю. М. & Козяр, М. М. (Ред.). (2012). Моделювання наукової діяльності вищого навчального закладу: теоретико-методологічний аспект: монографія. Львів: СПОЛОМ.uk
dc.relation.referencesКолодійчук, Л. С. (2019) Методологічні підходи до проєктування освітнього процесу підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю. Педагогічні науки, 86, 42–44. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2019-86-6 .uk
dc.relation.referencesКоломієць, А. А. (2014). Використання прикладних задач при вивченні теми «Диференціальні рівняння» як шлях до фундаменталізації навчального процесу. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія, 42 (1), 37–40.uk
dc.relation.referencesКоломієць, А. А., & Клочко, В. І. (2018). Метод аналогії як засіб поглиблення фундаменатальної математичної підготовки студентів технічних університетів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи: матеріали II Міжнарод. наук.-практ. Інтернет-конф. м. Тернопіль, 8–9 листопада 2018 р. (2, 204–207). Тернопіль, ТНПУ імені В. Гнатюка. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/15318/1/ Kolomiiets_Klochko.pdf.uk
dc.relation.referencesШвай, О. Л. (2018). Використання аналогії для формування вмінь переносу знань. Фізикоматематична освіта. 2(16), 153–156. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_31.uk
dc.relation.referencesYoung, L. (1983). Right-Brained Decision Support Systems. URL: http://portal.acm.org/citation.cfm?id=1113492&dl=acm&coll=&CFID=15151515&CFTOKEN=6184618.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-046-050
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7665-6247
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7291-5566
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1346-2944


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію