Надійність конструкції дорожнього одягу за критерієм зсуву у ґрунті земляного полотна
Abstract
Теоретично встановлено можливість застосування основних положень класичної теорії надійності при проектуванні конструкцій нежорстких дорожніх одягів за критерієм зсуву у ґрунті. Встановлено основні закономірності для розрахунку неоднорідності конструкцій дорожніх одягів за даним критерієм граничного стану. У статистичній постановці отримано залежності для розрахунку розкиду зсуваючих напружень. За допомогою отриманих залежностей побудовано номограми для розрахунку коефіцієнта варіації активних та допустимих зсуваючих напружень. Отримані формули є теоретичною основою для розрахунку однорідності та надійності двошарових та багатошарових систем за критерієм міцності зсуву у ґрунті чи незв'язних шарах КДО. Теоретически установлена возможность применения основных положений классической теории надежности при проектировании конструкций нежестких дорожных одежд по критерию сдвига в почве. Установлены основные закономерности для расчета неоднородности конструкций дорожных одежд по данному критерию предельного состояния. В статистической постановке получены зависимости для расчета разброса сдвигающих напряжений. С помощью полученных зависимостей построены номограммы для расчета коэффициента вариации активных и допустимых сдвигающих напряжений. Полученные формулы является теоретической основой для расчета однородности и надежности двухслойных и многослойных систем по критерию прочности сдвига в почве или несвязных слоях КДО. Theoretically established the applicability of the main provisions of classical reliability theory in the design of structures for non rigid pavements criterion shift in the soil. The basic laws for calculating the structural heterogeneity of pavements on this criterion limiting condition. In statistical formulation obtained depending spread shifting to calculate stresses. With dependencies built nomogram to calculate the coefficient of variation of active and allowable stresses shifting. The resulting formula is the theoretical basis for the calculation of uniformity and reliability of dual-layer and multi-layer systems for shear strength criterion in soil layers or disconnected pavements.
URI:
http://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/356
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/3909