Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСабадош, Ю. Г.uk
dc.date.accessioned2024-03-14T13:08:13Z
dc.date.available2024-03-14T13:08:13Z
dc.date.issued2022uk
dc.identifier.citationСабадош Ю. Г. Упровадження інноваційних технологій вивчення англійської мови майбутніми фахівцями галузі знань інформаційні технології [Текст] / Ю. Г. Сабадош // Молодий вчений. – 2022. – № 1. – С. 74-77.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/39612
dc.description.abstractInnovative approaches to the organization and conduct of educational activities in the English language, which are based on the use of digital technology, provide for the development of content and organ-izational and methodological forms of learning, the development of modern means of information and techno-logical support and development of the educational process, including tools for working with digital learning materials and conducting classes in online, offline and mixed formats. Research, analysis of aspects, charac-teristics and tasks of pedagogical technologies allowed us to conclude that they are mainly aimed at improving the professional training of future specialists through the prism of integration of traditional and innovative approaches to the organization of the educational process. Based on the analysis of the literature and our own teaching experience, we identified innovative technologies for learning English by future IT-specialists, namely: non-simulation, simulation non-play, simulation play, training and digital technology. The analyzed technologies are learner-centered, promote the inclusion of future IT specialists in project-research activities, which provides not only the formation of knowledge, skills and abilities of professional activity and commu-nication, but also the development of creative thinking, abilities for self-improvement and formation of Soft Skills. The article outlines a number of online courses and resources for learning English, including authentic texts, English videos, digital stories, e-books, movies, interviews with real IT professionals, listening materials, structured online assignments, glossaries, and online translators. Their use helps expand the linguistic capa-bilities of future IT professionals, understand terminology, choose software development tools, read technical documentation, study professional literature, study at online courses and attend webinars, and communicate freely with clients and customers. Prospects for further research lie in the development of methods for intro-ducing a professionally oriented method of learning English for Specific Purposes (ESP) into the educational process of technical universities.en_US
dc.description.abstractІнноваційні підходи до організації та проведення навчальних занять з англійської мови на основі використання цифрових технологій передбачають розвиток змісту та організаційно-методичних форм навчання. На основі аналізу літератури та власного педагогічного досвіду було виявлено інноваційні технології вивчення англійської мови майбутніми ІТ-фахівцями. Проаналізовані технології є особистісно-орієнтованими, сприяють включенню майбутніх ІТ-фахівців до проектно-дослідницької діяльності, що забезпечує не тільки формування знань, умінь та навичок професійної діяльності та спілкування, а й розвиток творчого мислення, здатності до самовдосконалення та формування м`яких навичок.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВидавництво «Молодий вчений»uk
dc.relation.ispartofМолодий вчений. № 1 : 74-77.uk
dc.subjectІТ-фахівціuk
dc.subjectнеімітаційні технологіїuk
dc.subjectімітаційні неігрові технологіїuk
dc.subjectімітаційні ігрові технологіїuk
dc.subjectтренінгові технологіїuk
dc.subjectspecialistsuk
dc.subjectnon-simulation technologiesuk
dc.subjectsimulation non-play technologiesuk
dc.subjectsimulation play technologiesuk
dc.subjecttraining technologiesuk
dc.titleУпровадження інноваційних технологій вивчення англійської мови майбутніми фахівцями галузі знань інформаційні технологіїuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udchttps://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-1-101-16uk
dc.relation.referenceshttps://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-1-101-16uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію