Породження цінностей і енергія ці: розмаїття форм філософського реалізму
Abstract
Автор аналізує запропоновану Леа Кальмансон концепцію створення цінностей, властиву традиційній
китайській філософії (конфуціанство, даосизм, буддизм). Згідно з Кальмансон, традиційна китайська
філософія не знає дистинкції між «сущим і належним». Тому цій філософії не властиве «західне
питання» про те, яким є джерело цінностей: об’єктивним чи суб’єктивним. Кальмансон приймає
концепція т.зв. «ці-реалізму» китайської філософії, істотно відмінного від реалізмів, властивих західній
філософії. Автор доводить, що розрізнення, здійснені Кальмансон, часто ігноруються дослідниками
через редукціоністську настанову і, як наслідок, брак методологічної культури. The author analyzes the concept of value creation in traditional Chinese philosophy (Confucianism, Taoism, Buddhism) by Leah Kalmanson. According to Kalmanson, traditional Chinese philosophy does not know the distinction between ―is and ought‖. Therefore, this philosophy is not characterized by the ―Western question‖ of what is the source of values: objective or subjective one. Kalmanson accepts the concept of so-called "Qi-realism" of Chinese philosophy, significantly different from the realisms inherent in Western philosophy. The author argues that the distinctions made by Kalmanson are often ignored by researchers because of the reductionist guidelines and, as a consequence, the lack of methodological culture.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/40702