• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LII НТКП ВНТУ (2023)
  • НТКП ВНТУ. Факультет інформаційних електронних систем (2023)
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LII НТКП ВНТУ (2023)
  • НТКП ВНТУ. Факультет інформаційних електронних систем (2023)
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Роль емоційного інтелекту в діловому спілкуванні

Author
Стадній, А. С.
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • НТКП ВНТУ. Факультет інформаційних електронних систем (2023) [105]
Abstract
Встановлено, що емоційний інтелект впливає на ефективність міжособистісного спілкування в професійній діяльності. В осіб, які мають розвинутий емоційний інтелект, результативність ділової комунікації вища. Представлено функції емоційного інтелекту. З’ясовано, що в емоційному інтелекті виділяють аспекти, що стосуються самого суб’єкта (внутрішньоособистісні), і ті, які залежать від інших (міжособистісні, тобто соціальні). У спілкуванні емоційний інтелект визначає стан саморегуляції, допомагає контролювати процес комунікації та управляти взаєминами з іншими людьми. Мовне вираження емоцій називають емотивністю. Емоційний стан визначає зміст спілкування і його мовленнєве оформлення.
 
It was determined that emotional intelligence affects the effectiveness of interpersonal communication in professional activities. People with developed emotional intelligence are more effective in business communications. The functions of emotional intelligence are presented. It was determined that in emotional intelligence there are those aspects that relate to the subject itself (intrapersonal) and those that depend on others (interpersonal, i.e. social). In communication, emotional intelligence determines the state of self-regulation, helps to control the communication process and manage relationships with other people. Language expression of emotions is called emotionality. The emotional state determines the content of communication and its speech design.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41215
View/Open
17543.pdf (231.9Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ