• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Факультет менеджменту та інформаційної безпеки
  • Кафедра фінансів та інноваційного менджменту
  • Наукові роботи каф. ФІМ
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Факультет менеджменту та інформаційної безпеки
  • Кафедра фінансів та інноваційного менджменту
  • Наукові роботи каф. ФІМ
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Servant Leadership in the Service Sector: Linkages with Employee Motivation and Retention

Автор
Nastenko, Mariya
Yokhna, Mykola
Kryvoruchko, Oksana
Savitskaya, Maryia
Ivanenko, Valentyna
Настенко, М. М.
Дата
2024
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Наукові роботи каф. ФІМ [382]
Анотації
The study focuses upon the analysis of characteristics of servant leadership in an organization and revealing the linkage of servant leadership and employees` motivation and retention. The aim of the study is to investigate the linkages between servant leadership and employees` motivation and retention in service sector. The aim outlines the tasks oriented towards assessment of motivation value when servant leadership is introduced; analysis of the effects of servant leadership on employees` retention; and description of servant leadership during time of uncertainty and increased turbulence. Studying the linkage of servant leadership with employees` motivation and retention we employed both qualitative and quantitative methods of investigation. For this research, we ed 238 employees of service-oriented companies six regions of Ukraine. They were males and females and differed in age, education background, job experience, and salary. The data were collected through face-to-face interviews between March 17 and August 22, 2023. The results showed that implementation of servant leadership in service-oriented company positively affects employees` motivation and retention. Also, servant leadership is linked to the company`s success and sustainability during time of uncertainty and increased turbulence. In service sector servant leadership is introduced in three levels: individual level, team level and company level. Each level is characterized by a number of descriptors that optimize servant leadership and contribute to the company success and employees` satisfaction. The results may be used by company leaders and owners who are involved in service industries. Also, the findings may improve the process of future managers` training.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41673
Відкрити
147479.pdf (604.0Kb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ