• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LIII НТКП ВНТУ (2024)
  • НТКП ВНТУ. Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації (2024)
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LIII НТКП ВНТУ (2024)
  • НТКП ВНТУ. Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації (2024)
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Simulation model of a finite multi-server queueing system for evaluating fast charging of electric vehicles along motorways

Author
Форкалюк, М. С.
Бісікало, О. В.
Forkaliuk, M.
Bisikalo, O.
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • НТКП ВНТУ. Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації (2024) [150]
Abstract
Перехід до електромобілів вимагає розвитку ефективної інфраструктури швидкої зарядки вздовж автомагістралей. Це дослідження представляє нову імітаційну модель для оцінки місць швидкої зарядки, обладнаних кількома зарядними пунктами з метою прогнозування сукупного попиту на електроенергію та продуктивність зарядки в умовах майбутнього руху електромобілів. Використовуючи моделі черг і моделювання на основі подій, ця робота надає важливу інформацію про очікуваний час очікування і вимоги до потужності, що слугує цінним вкладом для моделювання трафіку та інструментів оптимізації розподілу електромобілів.
 
The shift towards electric vehicles (EVs) necessitates the development of efficient fast-charging infrastructure along motorways. This study introduces a novel simulation model for evaluating fast charging sites equipped with multiple charging points, aiming to predict the aggregated power demand and charging performance under future EV traffic conditions. Utilizing queueing models and event-based simulation, this work provides critical insights into the expected waiting times and power requirements, serving as valuable input for traffic simulation and EV assignment optimization tools
 
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41787
View/Open
20567.pdf (599.4Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ