Екологічна складова виховання ціннісних ставлень учнів
Автор
Столяренко, Ол. В.
Столяренко, О. В.
Акімова, О. В.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ІМ [506]
Анотації
Humanization of educational process, as a leading factor of its
development, and secondary schools reforming in the 21st century as well, promoted
the use of knowledge about a person and his environment to define innovative
approaches of determining the purpose and content of a humane personality shaping,
Журнал « Наукові інновації та передові технології» № 3(17) 2023 (Серія «Державне управління», Серія «Право»,
Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»)
417
ecological mind forming in order to apply humanistic models to educational
technologies
The article presents a fragment of a research devoted to the problem of a
values based attitude to a person and his environment shaping in terms of global
environmental and humanistic trends. The forming of students` values based
attitudes plays an important role in the educational process and needs to be
investigated.
The purpose of the research is to prove it both on theoretical and practical
levels. Empirical and experimental study revealed theoretical and methodological
principles of students` own values based attitudes to themselves and their
environment (social and natural) shaping in terms of perceptual, cognitive and
activity-based aspects.
The findings of the study identified the main stages of a person`s values-based
attitude towards another person and his environment shaping, namely: the first is
the construction of a perceptual image of the object of attention (perceptual
direction); the second is the formation of a personal, and later, a values based attitude
towards this or that object based on the information obtained and processed
(cognitive direction); the third is the formation of a subjective values based attitude
in the process of interaction and independent activity (activity based direction).
The use of theoretical, empirical, and experimental methods helped to identify
the peculiarities of a person`s values-based attitude towards another people and other
objects of living nature shaping in terms of perceptual, cognitive, and activity-based
aspects.
This became the basis for the use of the latest approaches and technologies of
ecological education, the formation of a values-based attitude towards a person in
educational models of the school Гуманізація виховного процесу, як провідний напрям
розвитку освіти і реформування закладів загальної середньої освіти у
ХХІ столітті актуалізувала потребу використання системи знань про людину
та середовище її існування для обгрунтування інноваційних підходів до
визначення мети та змісту формування гуманної особистості, її екологічного
світогляду, для створення і реалізації у виховних моделях школи
гуманістичних технологій та екологічного виховання.
У статті представлено фрагмент дослідження особливостей виховання
ціннісних ставлень учнів у руслі глобальних екологічних і гуманістичних
тенденцій. Виховання в учнів ціннісного ставлення до людини – вкрай
важлива проблема сучасної школи, яка потребує вивчення.
Мета дослідницької роботи полягала у науковому обгрунтуванні та
дослідженні теоретико-методичних основ виховання в учнів ціннісних
ставлень до середовища існування (соціального і природного) і до самих себе
в межах перцептивного, когнітивного та діяльнісного напрямів.
Аналіз результатів дослідження дав змогу визначити такі основні
напрями формування суб`єктивного ціннісного ставлення особистості до
людини і свого оточення: перший – це побудова перцептивного образу об`єкта
Журнал «Наукові інновації та передові технології» № 3(17) 2023 (Серія «Державне управління», Серія «Право»,
Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»)
416
уваги (перцептивний напрям); другий – формування особистісного, а далі і
ціннісного ставлення до того чи іншого об`єкта на основі здобутої і опрацьованої в подальшому інформації (когнітивний напрям); третім є формування
суб`єктивного ціннісного ставлення у процесі взаємодії, безпосередньої
практичної діяльності (діяльнісний напрям).
Завдяки використанню теоретичних, емпіричних, експериментальних
методів виявлено і досліджено особливості формування ціннісних ставлень
особистості до людини та інших об`єктів живої природи в межах
перцептивного, когнітивного та діяльнісного напрямів.
Це стало основою використання новітніх підходів і технологій
екологічного виховання, формування ціннісного ставлення до людини у
виховних моделях школи.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42368