Генеза комунікативних ідей у педагогічній думці України (90-ті роки ХХ ст.)
Author
Прищак, М. Д.
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ФГН [166]
 
Abstract
У статті визначено комунікативні ідеї в педагогічній думці 
України (90-ті роки ХХ ст.), які впливали на становлення комунікативного 
підходу в освіті та досліджено їхню генезу (означення, соціально-історичні 
умови виникнення, становлення, розвиток, взаємовплив).
Доведено, що становлення комунікативного підходу в 90-ті роки ХХ 
ст. визначали два ключові чинники: соціально-політичний і науково�педагогічний. Соціально-політичний чинник, зумовлений процесами 
відновлення незалежності української держави, привів до зміни ціннісних, 
духовно-смислових орієнтирів освіти та педагогіки, а основою науково�педагогічного чинника були комунікативні ідеї «толерантності», 
«діалогічного спілкування», «взаємодії» і «комунікації».
Дослідження генези комунікативних ідей 90-х років ХХ ст. засвідчує 
усвідомлення педагогами ролі комунікативності як онтологічної, 
телеологічної та аксіологічної основи розвитку особистості і важливого 
методологічного принципу розвитку педагогіки та освіти загалом. Ідеї 
«толерантності», «діалогічного спілкування», «взаємодії» і «комунікації» 
стали тими науково-комунікативними каталізаторами, які стимулювали 
науковий прорив у подальших дослідженнях, зокрема процесу пошуку 
системоутворювального поняття комунікативного підходу та розробки теорії 
комунікативного підходу в освіті
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42434

