Дефінітивний аналіз ключових понять з професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти
Abstract
У статті здійснено дефінітивний аналіз ключових понять з професійної підготовки майбутніх правозахисників у ЗВО. Проблема підготовки майбутніх фахівців до різних аспектів професійної діяльності, зокрема і правового захисту привертає сьогодні увагу вітчизняної наукової спільноти. Результатом цього є поява наукових напрацювань, що презентують результати пошуків ефективних шляхів формування правової компетентності майбутніх фахівців неюридичних спеціальностей, розвитку правової культури молоді та вдосконалення правової обізнаності дорослих.Метою статті є аналіз термінологічного апарату стосовно формування професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі права.В процесі всебічного та ґрунтовного аналізу проблеми професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти було виокремлено такі провідні терміни проблеми дослідження: «компетентність», «професійна компетентність», «правова компетентність», «правозахисник», «правозахисна діяльність», «професійна компетентність правозахисника», «професійна підготовка майбутніх правозахисників» та «модель професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти засобами дистанційного навчання». Відтак, побудова моделі професійної підготовки майбутніх правознавців у закладах вищої освіти дозволить визначити умови розвитку їхньої професійної компетентності та підвищити ефективність освітнього процесу. Тому в межах нашого дослідження модель професійної підготовки майбутніх правознавців у закладах вищої освіти – це спосіб формалізації досліджуваного педагогічного явища, за допомогою якого відстежуються основні його риси та властивості. Враховуючи багатоаспектість і складність теми дослідження, потрібно продовжити подальші теоретичні розробки та практичну апробацію розробленої моделі професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти засобами дистанційного навчання. The article provides a definitive analysis of key concepts in the professional training of future human rights defenders in higher education institutions. The problem of training future specialists for various aspects of professional activity, in particular legal protection, attracts the attention of the domestic scientific community today. The result of this is the emergence of scientific works that present the results of the search for effective ways of forming the legal competence of future specialists in non-legal specialties, the development of the legal culture of young people, and the improvement of legal awareness of adults.The purpose of the article is to analyze the terminological apparatus related to the formation of professional competence of future specialists in the field of law.In the process of a comprehensive and thorough analysis of the problem of professional training of future human rights defenders in institutions of higher education, the following leading terms of the research problem were singled out: “competence”, “professional competence”, “legal competence”, “human rights defender”, “human rights protection activity”, “professional competence of a human rights defender”, “professional training of future human rights defenders” and “model of professional training of future human rights defenders in higher education institutions by means of distance learning”.
Therefore, building a model of professional training of future legal scholars in institutions of higher education will allow to determine the conditions for the development of their professional competence and increase the efficiency of the educational process. Therefore, within the scope of our research, the model of professional training of future legal scholars in institutions of higher education is a way of formalizing the studied pedagogical phenomenon, with the help of which its main features and properties are tracked. Taking into account the multifaceted nature and complexity of the research topic, it is necessary to continue further theoretical development and practical testing of the developed model of professional training of future human rights defenders in higher education institutions by means of distance learning.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42506