• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові видання каф. ІМ
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові видання каф. ІМ
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Utilization of artificial intelligence in enhancing English language proficiency in tertiary education

Автор
Kot, S. O.
Nykyporets, S. S.
Кот, С. О.
Никипорець, С. С.
Дата
2024
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Наукові видання каф. ІМ [33]
Анотації
This study explores the integration and effectiveness of Artificial Intelligence (AI) in enhancing English language learning within tertiary education establishments. The primary focus is on how AI-driven adaptive learning systems and natural language processing (NLP) tools can personalize and optimize the learning experience, thereby improving language proficiency and communicative competence among learners. The research utilizes a combination of quantitative and qualitative methodologies to assess the impact of these technologies on language acquisition rates and practical communication skills. Significant findings indicate that AI-enhanced adaptive learning platforms can accelerate language learning significantly more than traditional methods by tailoring content to meet individual learner needs. Furthermore, NLP-driven conversational agents have been shown to effectively foster real-world communicative abilities, enhancing both fluency and cultural understanding. The study also addresses critical ethical and accessibility considerations, emphasizing the need for robust privacy measures, unbiased algorithms, and equitable access to technology. The implications of this research are profound, suggesting that AI has the potential to transform language education by making it more personalized, engaging, and inclusive. However, the study highlights the necessity of ongoing research into the long-term effects of AI integration and the development of ethical frameworks to guide its use in educational settings. The findings contribute valuable insights for educators, policymakers, and technology developers aiming to harness AI`s potential in enhancing language education.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42590
Відкрити
154481.pdf (426.0Kb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ