Колористика фасадів будівель вищих навчальних закладів та її вплив на формування середовища
Author
Хороша, О. І.
Субін-Кожевнікова, А. С.
Вікторова, Є. М.
Кушнір, М. М.
Khorosha, O.
Subin-Kozhevnikova, A.
Viktorova, E.
Kushnir, M.
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Стаття присвячена дослідженню важливості колористики фасадів будівель вищих навчальних закладів та її
впливу на формування сприятливого середовища. Вона аналізує роль кольору в архітектурі та психологічні
аспекти, пов'язані з використанням різних кольорів на фасадах. Дослідження показує, що правильне використання
колористики може створювати сприятливу атмосферу для навчання, сприяти творчому мисленню та
покращувати настрій студентів та викладачів. В статті представлені висновки, експериментальні дані та
рекомендації щодо використання колористики для створення приємного та стимулюючого середовища в
університетських будівлях, головних корпусах навчальних закладів, а також будівлях території кампусів.
Фактично колір у вирішенні фасадного вигляду витупає як фактор покращення або руйнування цілісності та
естетики середовища. Правильне використання фактору кольору може призвести до позитивних ефектів –
пом’якшення помилок у організації урбаністичного середовища, виділення окремих ансамблів і споруд, покращення
психологічного комфорту, навіть зростання загального культурного рівня. Але для цього необхідне проведення
досліджень сприйняття кольору у рамках системи чинників комфорту, як з точки зору психології сприйняття, так
і архітектурної практики та формування загального середовища. The article is devoted to the study of the importance of the color scheme of the facades of the buildings of higher
educational institutions and its influence on the formation of a favorable environment. She analyzes the role of color in
architecture and the psychological aspects associated with the use of different colors on facades. Research shows that the
correct use of color can create a conducive atmosphere for learning, promote creative thinking and improve the mood of
students and teachers. The article presents conclusions, experimental data and recommendations on the use of coloristics to
create a pleasant and stimulating environment in university buildings, main buildings of educational institutions, as well as
campus buildings.
In fact, color in the decision of the facade appearance stands out as a factor of improvement or destruction of the integrity
and aesthetics of the environment. The correct use of the color factor can lead to positive effects - mitigating errors in the
organization of the urban environment, highlighting individual ensembles and buildings, improving psychological comfort, and
even increasing the general cultural level. But for this, it is necessary to carry out research on color perception within the
framework of the comfort factor system, both from the point of view of the psychology of perception and architectural practice
and the formation of the general environment.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42604