Порівняння викидів вуглекислого газу при виробництві, експлуатації електромобіля та автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння
Abstract
Через зростання кількості автомобілів із двигунами внутрішнього згорання спостерігається значне
збільшення викидів в атмосферу шкідливих газів. За останні 100 років викиди в атмосферу СО2 зросли на
25 %, що спричинило підвищення температури на планеті на 1,5 °С. Це призвело до посилення
парникового ефекту. Для відновлення нормальних природних процесів в атмосфері необхідно зменшити
викиди шкідливих газів. Великі об’єми газів викидаються в атмосферу внаслідок функціонування багатьох
галузей, з яких найбільшою є транспорт (до 30 % світових викидів CO2 робить транспорт). У великих
містах суттєвим є забруднення атмосфери продуктами згоряння паливо-повітряної суміші автомобілів.
Одним із варіантів вирішення проблеми парникового ефекту є заміна автомобілів із двигунами
внутрішнього згоряння на електромобілі. Важливим аспектом, який необхідно розглянути, є не лише
процес експлуатації бензинового автомобіля та електромобіля, а й процеси їх виробництва. Адже процес
виготовлення тягових батарей є надзвичайно високотехнологічним та складним, а сукупні викиди CO2
під час виробництва електромобіля перевищують кількість викидів при виробництві аналогічного
бензинового автомобіля. Також варто зазначити, що для вироблення електроенергії в Європі широко
розповсюдженими є теплоенергостанції, які спалюють органічне паливо. В роботі проведено розрахунок
викидів СО2 при виробництві та експлуатації бензинового Mercedes-Benz B200 та електромобіля, який
був створений на базі Mercedes-Benz B200 – Mercedes-Benz B250E Electric Drive.
Розрахунки викидів СО2 проводилися для процесу виробництва, експлуатації та утилізації з періодами
5 років, 10 років, 15 років та пробігами 150 тис. км, 300 тис. км, 450 тис. км. Згідно з проведеними
розрахунками після пробігу обома транспортними засобами 150 тис. км кількість викидів СО2 є однаковою,
як для уже виробленого автомобіля з ДВЗ, так і при виробництві нового електромобіля з виробленням
електроенергії для його зарядки. Due to the increase in the number of cars with internal combustion engines, there is a significant increase in emissions of
harmful gases into the atmosphere. Over the past 100 years, emissions of CO2 into the atmosphere have increased by 25%,
which has caused the temperature on the planet to rise by 1.5 degrees C. This led to an increase in the greenhouse effect. In
order to restore normal natural processes in the atmosphere, it is necessary to reduce emissions of harmful gases. Large volumes
of gases are released into the atmosphere as a result of the operation of many industries, the largest of which is transport (up to
30% of global CO2 emissions are caused by transport). In large cities, atmospheric pollution by combustion products of the fuelair mixture of cars is significant.
One of the options for solving the problem of the greenhouse effect is to replace cars with internal combustion engines with
electric cars. An important aspect that must be considered is not only the process of operating a gasoline car and an electric car,
but also the processes of their production. After all, the process of manufacturing traction batteries is extremely high-tech and
complex, and the cumulative emissions of CO2 during the production of an electric car exceed the amount of emissions during
the production of a similar gasoline car. It is also worth noting that thermal power plants that burn organic fuel are widespread for
electricity generation in Europe. The paper calculates CO2 emissions during the production and operation of the gasoline
Mercedes-Benz B200 and the electric car that was created on the basis of the Mercedes-Benz B200 – the Mercedes-Benz B250E
Electric Drive.
Calculations of CO2 emissions were carried out for the production, operation and disposal process with periods of 5 years,
10 years, 15 years and mileages of 150,000 km, 300,000 km, and 450,000 km. According to the calculations, after running both
vehicles for 150,000 km. the amount of CO2 emissions is the same, both for an already produced car with an internal combustion
engine, and for the production of a new electric car with the generation of electricity for its charging.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42693