Удосконалення методу визначення витрати палива транспортного засобу, працюючого на альтернативному паливі
Author
Грицук, І. В.
Волков, B. П.
Погорлецький, Д. С.
Кужель, В. П.
Волкова, Т. В.
Gritsuk, I.
Volkov, V.
Pohorletskyi, D.
Kuzhel, V.
Volkova, T.
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Метою проведеного дослідження є удосконалення методу розрахунку та визначення як витрат палива, так і викидів шкідливих речовин двигунів транспортних засобів, переобладнаних для роботи на
альтернативному паливі. У статі розглянуто особливості визначення витрати палива і викидів
шкідливих речовин двигунів транспортних засобів, переобладнаних для роботи на альтернативному
паливі. Розкрито розроблений метод розрахунку витрати палива та екологічних показників
транспортних засобів, які працюють на альтернативному паливі, що базується на системному поєднанні
методів та засобів отримання інформації про процеси та умови експлуатації транспортних засобів, які
отримуються в результаті дистанційного моніторингу параметрів технічного стану транспортних
засобів. Особливістю методу є те, що він передбачає спільне використання наявних як методів, так і
засобів отримання інформації щодо процесів експлуатації транспортного засобу, теплових параметрів
двигуна, витрати палива і викидів шкідливих речовин. Цей метод розрахунку як витрати палива, так і
викидів шкідливих речовин у відпрацьованих газах транспортного засобу з двигунами, переобладнаними
для роботи на газовому паливі, дає змогу провести оцінювання ефективності експлуатації двигуна
транспортного засобу завдяки проведенню аналізу поточних і сумарних значень показників витрати
палива та викидів шкідливих речовин у процесах передпускової та післяпускової теплової підготовки та
при його русі в їздовому циклі і в процесі руху на маршруті.
У роботі авторами запропоновано для визначення витрати палива в умовах експлуатації
використовувати саме коефіцієнти паливовикористання як для рідкого, так і для газового палив, які
дають змогу абстрагуватися від розмірностей. Пропонується для системи охолодження двигуна
транспортного засобу проводити вимірювання паливної економічності та інших екологічних показників
за наявними методиками у кількох режимах прогріву охолоджувальної рідини до температури 50 ºС. The purpose of the conducted research is to improve the method of calculation and determination of both fuel consumption
and emissions of harmful substances from the engines of vehicles converted to run on alternative fuel. The article examines the
peculiarities of determining fuel consumption and emissions of harmful substances from the engines of vehicles converted to run
on alternative fuel. The method of calculating fuel consumption and environmental indicators of vehicles running on alternative
fuel has been developed, which is based on a systematic combination of methods and means of obtaining information about the
processes and operating conditions of vehicles, which are obtained as a result of remote monitoring of parameters of the technical
condition of vehicles. The peculiarity of the method is that it involves the joint use of both existing methods and means of obtaining
information on vehicle operation processes, engine thermal parameters, fuel consumption and emissions of harmful substances.
This method of calculating both fuel consumption and emissions of harmful substances in the exhaust gases of a vehicle with
engines converted to run on gas fuel allows to evaluate the efficiency of the operation of the vehicle engine thanks to the analysis
of current and total values of indicators of fuel consumption and emissions of harmful substances in processes pre-launch and
post-launch thermal preparation and during its movement in the driving cycle and during movement on the route.
In the work, the authors proposed to use the fuel consumption coefficients for both liquid and gaseous fuels to determine the
fuel consumption in operating conditions, which make it possible to abstract from the dimensions. For the vehicle engine cooling
system, it is proposed to measure fuel efficiency and other environmental indicators according to existing methods in several
modes of heating the coolant up to a temperature of 50°C.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42702