Дослідження безпечності перехрестя з круговим рухом
Abstract
Автомобільні дороги забезпечують безперервний, безпечний та зручний рух транспортних засобів.
Критичним місцем дорожньої мережі з погляду пропускної здатності, рівня обслуговування та безпеки
відіграють перехрестя. Вони проєктуються різних розмірів для різних цілей та умов і мають власні
визначальні характеристики, які можуть впливати на безпечність та зручність проїзду.
Особлива увага приділяється перехрестям із круговим рухом, на яких рух сповільнюється і
перетворюється на односторонній потік навколо центрального острівця. Додаткові в’їзні та колові
смуги покращують транспортну ефективність, але вони також впливають на безпеку руху. Недоліком
щодо безпечності може бути неналежна поведінка водіїв на під’їзді до перехресть, під час кругового руху
та виїзду з перехрестя, а також під час маневрів переплетення в межах кільця.
Концепція турбо-кільцевих перехресть з’явилася як можлива альтернатива звичайним
багатосмуговим, однак проведений аналіз досліджень не дає змогу зробити остаточні висновки щодо їх
ефективності і безпечності, тому рекомендується провести такі дослідження для конкретних дорожніх
умов.
У роботі пропонується проєкт кільцевого турбо-перехрестя з метою підвищення рівня безпеки без
зниження його ефективності на перетині автомобільних шляхів міжнародного значення (європейський
маршрут Е40 «Київ–Чоп» та Е85 «Доманове–Ковель–Чернівці–Тереблече») поблизу міста Дубно, на якому
регулярно стаються дорожньо-транспортні пригоди.
Серед різних типів турбо-перехресть за основу взято базове турбо-перехрестя з максимальною
пропускною здатністю до 2500 автомобілів за годину і з основним найбільшим – прямим транспортним
потоком.
Усі геометричні параметри відповідають середньому за розміром турбо-перехрестю, враховують
габаритні розміри вантажного транспортного засобу, швидкісний режим руху і побудовані згідно з
рекомендаціями нормативних документів європейських країн, які спеціалізуються на їх проєктуванні.
Запроєктоване турбо-перехрестя з круговим рухом має найкращий порівняльний варіант і дасть змогу
скоротити загальну аварійність на 36 %, а кількість травмованих – на 34 %. Roads ensure continuous, safe and convenient movement of vehicles. Intersections play a critical role in the road network in
terms of capacity, service level and safety. They are designed in different sizes for different purposes and conditions and have
their own defining characteristics that can affect their safety and ease of use.
Particular attention is paid to roundabouts - where traffic slows down and becomes a one-way flow around a central island.
Additional entrance and roundabout lanes improve transportation efficiency, but they also have an impact on safety. The safety
disadvantage can be due to inappropriate driver behavior when approaching, circling, and exiting the intersection, as well as
weaving maneuvers within the roundabout.
The concept of turbo-roundabouts has emerged as a possible alternative to conventional multi-lane intersections, but the
analysis of studies does not allow us to draw definitive conclusions about their effectiveness and safety, so it is recommended
that such studies be conducted for specific road conditions.
The paper proposes a design of a turbo-roundabouts to improve safety without reducing its efficiency at the intersection of
international highways (European route E40 «Kyiv–Chop» and E85 «Domanove-Kovel-Chernivtsi-Terebleche») near the city of
Dubno, where traffic accidents regularly occur.
Among the different types of turbo-roundabouts, the basic turbo-roundabouts with a maximum capacity of up to 2,500 vehicles
per hour and the largest traffic flow is taken as a basis.
All geometric parameters correspond to the average size of a turbo intersection, take into account the overall dimensions of
the truck, the speed of traffic and are built in accordance with the recommendations of regulatory documents of European countries
specializing in their design.
The designed turbo intersection with circular traffic has the best comparative option and will reduce the overall accident rate
by 36 % and the number of injured people by 34 %.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42715