Методика вибору кроку дискретизації індикаторних діаграм у цифрових методах контролю параметрів ДВЗ
Abstract
Розглянуто особливості використання вимірювальної апаратури в галузі двигунів внутрішнього
згоряння та раціональність методів проведення випробувань і обробки отриманих результатів. Показано, що однією з найскладніших задач під час дослідження робочих процесів двигунів є отримання
достовірної індикаторної діаграми із заданою точністю. Зауважено, що потрібно враховувати особливості перебігу швидкозмінних та нестаціонарних процесів у ДВЗ: високі швидкості зміни процесів,
широкий частотний спектр, неідентичність перебігу процесів від циклу до циклу. Це зумовлює специфічні вимоги методичного плану і до самих вимірювальних засобів з швидкодії, періодичності запису, і до раціональності методик проведення експериментальних досліджень. Доведено, що під час
дослідження двигунів необхідно мати як одноциклові індикаторні діаграми, так і усереднену, за кілька
сотень діаграм, індикаторну діаграму. Показано, що метою роботи є вдосконалення методики вибору кроку дискретизації та вибору кількості реєстрованих ординат індикаторної діаграми ДВЗ за один
робочий цикл, залежно від похибки апроксимації та швидкості наростання тиску. Описано загальну
методику визначення частоти дискретизації індикаторних діаграм залежно від необхідної точності її
апроксимації та вдосконалені вирази для її визначення. Показано схему визначення частоти дискретизації за кутом повороту колінчастого валу. Докладно розглянуто суть вдосконалення методики
вибору кроку дискретизації індикаторної діаграми, шляхом поділу її на зони та вибору різних кроків
дискретизації у кожній зоні. Розглянуто застосування цифрового мікропроцесорного комплексу для
дослідження робочих процесів конкретного дизеля. Визначено вихідні дані та величини кутів дискретизації, необхідні для проведення експерименту. Peculiarities of measuring equipment usage in the field of internal combustion engines and the rationality of methods for
testing and results processing are considered. It is shown that one of the most difficult tasks in the study of the working
processes of engines is to obtain a reliable indicator diagram with a given accuracy. It is noted that it is important to consider
the features of the flow of rapidly changing and non-stationary processes in the internal combustion engine: high rates of
processes change, a wide frequency spectrum, non-identity flow of the processes flow from cycle to cycle. This causes
specific requirements to the methodological plan, as well as to measuring instruments themselves in terms of speed, recording frequency and rationality of the techniques of performing the experimental studies. It is proved that in the process of the
engines investigation it is necessary to have both single-cycle indicator diagram and averaged, for several hundreds cycles,
indicator diagram. It is shown that the objective of the work is to improve the methodology for choosing the discretization
step and choosing the number of recorded ordinates of the internal combustion engine indicator diagram during one working
cycle, depending on the approximation error and the rate of pressure increase. A general method for determining the sampling frequency of indicator diagrams depending on the required accuracy of its approximation is described; improved expressions for its determination are given. A scheme for determining the sampling frequency by the angle of crankshaft rotation is presented. The essence of improving the methodology for choosing the discretization step of the indicator diagram by
dividing it into zones and selecting different sampling steps in each zone is considered in detail. The use of a digital microprocessor complex for the study of the working processes of a particular diesel engine is considered. The initial data and
values of discretization angles, necessary for the experiment were determined.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42775