Визначення взаємозалежностей мiж навантаженнями та технічним станом транспортного засобу під час перевезень
Author
Дегтяр, А. Р.
Фалендиш, А. П.
Березюк, О. В.
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Навантаження на транспортний засіб є одним з найважливіших параметрів, який необхідно врахувати в процесі його експлуатації, оскільки воно впливає на керованість, стійкість, експлуатаційні характеристики та безпеку транспортного засобу. Визначення регресійних взаємозалежностей мiж навантаженнями та інтенсивністю вагового зносу шин транспортного засобу при перевезеннях є актуальною науково-технічною задачею. Метою дослідження є побудова за допомогою регресійного аналізу регресійних взаємозалежностей мiж навантаженнями та інтенсивністю вагового зносу шин транспортного засобу під час перевезень, що можуть бути використані для підвищення рівня безпеки та зниження ризиків для працівників, які займаються перевезенням вантажів. Під час проведення дослідження використано метод регресійного аналізу результатів однофакторних експериментів та інших парних залежностей із вибором раціонального виду функції з найпоширеніших варіантів за критерієм максимального значення коефіцієнта кореляції. Регресії проводились на основі лінеаризувальних перетворень, які дозволяють звести нелінійну залежність до лінійної. Визначення коефіцієнтів рівнянь регресій здійснювалась методом найменших квадратів за допомогою розробленої комп’ютерної програми "RegAnaliz", яка захищена свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір. Отримано адекватні регресійні взаємозалежності мiж навантаженнями та технічним станом транспортного засобу під час перевезень, що можуть бути використані для підвищення рівня безпеки та зниження ризиків для працівників, які займаються перевезенням вантажів. Побудовано графічні взаємозалежності мiж навантаженнями та інтенсивністю вагового зносу шин транспортного засобу при перевезеннях, які дозволяють наочно проілюструвати ці залежності та показати достатню збіжність теоретичних результатів з фактичними. Встановлено, що за збільшення повздовжньої та поперечної сили у зоні контакту шин із дорожнім покриттям інтенсивність вагового зносу шин зростає за степеневими залежностями. При цьому зростання інтенсивності вагового зносу шин від збільшення поперечної сили є більш інтенсивним, ніж від збільшення повздовжньої сили.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42808