Валідація чисельного моделювання газодинаміки та теплового стану котельного агрегату
Author
Черноусенко, О. Ю.
Рачинський, А. Ю.
Баранюк, О. В.
Chernousenko, O.
Rachуnskyі, A.
Baranyuk, O.
Date
2024Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Робота виконувалась засобами CFD-моделювання з метою валідації методик чисельного моделювання теплопередачі від струменів розжареного газу воді, що рухалась в товстостінній трубі. Такі
задачі є актуальними, оскільки для забезпечення безперебійної та ефективної роботи котельних
агрегатів важливо коректно визначати локальні теплові потоки саме від факелу полум’я на екранні
труби. Наукова новизна роботи полягає в визначенні коректної методики побудови комп’ютерних
моделей спалювання і транспортування газів, які в майбутньому значно розширять діапазон факторів, які можна залучати до прогнозування поведінки енергетичного обладнання.
Моделювання спалювання метано-повітряної суміші виконувалось в середовищі програмного комплексу ANSYS Student за допомогою моделі Species Transport. Скінченно-елементна сітка — гідридна.
Визначено, що результати моделювання теплопередачі від струменів розжареного газу до рухомої
води через стінку, що їх розділяє, товстостінної труби в SolidWorks Simulation та ANSYS-Fluent і
ANSYS-CFX повністю збігаються. У разі заміни моделі течії на модель спалювання показано, що запалювання суміші відбудеться в розрахунковому об’ємі, а не відразу після зрізу стабілізатора полум’я.
Також визначено відмінності в температурних полях розрахункового об’єму, що розраховувались
засобами Fluent і CFX. Це пов’язано з тим, що в ході розробки моделі не вдалося з об’єктивних причин
ідентично налаштувати модель Species Transport, яка використовується в Fluent, та RIF-бібліотеку
кінетики горіння CFX. До того ж, визначено, що у випадку моделювання транспорту і спалювання
газів, температурне поле стінки труби не має різко виражених перегрітих зон як у разі омивання
струменем розжареного газу. Це опосередковано свідчить про те, що термічні навантаження на
стінку труби будуть менші і ризик перепалювання труби зменшується. The presented work was carried out by means of CFD modeling in order to validate the methods of numerical modeling of heat transfer from jets of red-hot gas to water moving in a thick-walled pipe. Such tasks are relevant, because to ensure smooth and efficient operation of boiler units, it is important to correctly determine the local heat flows from the flame torch to the screen pipes. The scientific novelty of the work consists in determining the correct methodology for building computer models of combustion and gas transport, which in the future will significantly expand the range of factors that can be involved in predicting the behavior of energy equipment.
The simulation of combustion of the methane-air mixture was performed in the environment of the ANSYS Student software complex using the Species Transport model. The finite-element mesh is hydridic. It was determined that the results of simulation of heat transfer from jets of incandescent gas to moving water through the wall of a thick-walled pipe separating them in SolidWorks Simulation and ANSYS-Fluent and ANSYS-CFX completely coincide. When the flow model is replaced by the combustion model, it is shown that the ignition of the mixture will occur in the calculated volume, and not immediately after the cut of the flame stabilizer. Differences in the temperature fields of the calculated volume, which were calculated by means of Fluent and CFX, were also determined. This is due to the fact that during the development of the model it was not possible for objective reasons to identically configure the Species Transport model used in Fluent and the RIF library of CFX combustion kinetics. In addition, it was determined that in the case of modeling the transport and combustion of gases, the temperature field of the pipe wall does not have sharply expressed overheated zones, as in the case of washing with a jet of red-hot gas. This indirectly indicates that thermal loads on the pipe wall will be less and the risk of the pipe burning out is reduced.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42874