• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Developing Future Teachers` Creativity as a Crucial Element of Systemic Work in the Neuropedagogical Environment

Author
Kaplinskyi, V.
Stoliarenko, O.
Stoliarenko, O.
Berezyuk, О.
Chumak, M.
Hаtezh, N.
Каплінський В.
Столяренко, Ол. В.
Столяренко, О. В.
Березюк, О. В.
Чумак, М.
Гатеж, Н.
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. ІМ [541]
Abstract
The article highlights the crucial role of creativity as a fundamental trait for today`s educators. It is vital for devising innovative solutions, developing new educational technologies and engaging students in meaningful learning experiences. As the world evolves rapidly, teachers must be responsive to these changes. Creativity helps teachers address challenges during the educational process and foster student participation. Today`s students are more independent and seek involvement rather than passively receiving information. Creative teachers are, therefore, better equipped to create environments that promote independent work and innovation. Creativity is a critical success factor, enabling individuals to generate ideas and solve problems. Teachers should focus on enhancing students` creative skills to help them thrive in the future. Simultaneously, a structured approach within the neuropedagogical environment can help nurture creative skills in future teachers. This process must be holistic, incorporating a range of methods and techniques. Such an approach will equip future teachers to teach effectively and mentor students in today`s world. Thus, the article defines creativity as a vital aspect of pedagogical practice and examines strategies for enhancing creative skills among future teachers within the neuropedagogical environment.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43386
View/Open
162059.pdf (354.2Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ