Імплементація штучного інтелекту в оцінювання якості української освіти: вплив на академічну доброчесність
Автор
Родінова, Н. Л.
Логай, В. А.
Ковальчук, М. Б.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- JetIQ [180]
Анотації
In recent years, the impact of innovative technologies on various fields of
human activity has increased significantly. The digitalization process has led to significant
changes in the field of education as well. Educational institutions that use the possibilities of
digital transformation significantly increase their competitiveness and the quality of
educational services, making them more accessible and focused on the professional
development of students. However, the active implementation of various technologies in
educational and scientific activities has determined the relevance of the issue of compliance
with academic integrity. The purpose of the article was to analyze the features of the
implementation of artificial intelligence technologies in the field of education, namely in the
process of assessing its quality, and to determine their impact on academic integrity. The use of
artificial intelligence in the educational environment contributes to the effective selection of
information, pre-processing of data, their generalization and systematization, simplifies
routine work and calculations. Therefore, the question arises how to successfully implement
innovative technologies, in particular, artificial intelligence, in modern education and science,
while ensuring compliance with academic integrity. The article described the concept of
academic integrity, defined the main types of its violation and principles. It was determined
that with the active spread of such a digital product as ChatGPT in the Ukrainian educational
space, new opportunities arose for the manipulation of academic integrity and other principles
of the organization of the educational process. Strategies are provided to address issues related
to academic dishonesty through the use of the GPT chatbot. The widespread use of artificial
intelligence is gradually changing the educational environment. However, artificial intelligence
technologies can be used as an auxiliary tool of the teacher during the educational process or
to create a personalized learning environment. An effective way to prevent misuse of artificial
intelligence systems is active interaction in the classroom environment between the teacher
and students, using gadgets and modern technologies as additional tools for gathering and
checking information, rather than for generating answers. The implementation of artificial
intelligence systems in the process of evaluating the quality of Ukrainian education is a relevant
and promising direction that can significantly improve the quality of education and develop the
skills of employees. However, due attention must be paid to ethical and legal aspects to ensure
the quality and equality of education. За останні роки вплив інноваційних технологій на різні галузі діяльності людини значно збільшився. Процес цифровізації призвів до значних змін і у сфері освіти. Заклади освіти, що використовують можливості цифрової трансформації, відчутно підвищують свою конкурентоспроможність та якість освітніх послуг, зробивши їх більш доступними та орієнтованими на професійний розвиток здобувачів. Проте активне впровадження різних технологій в освітньо-наукову діяльність зумовило актуальність питання дотримання академічної доброчесності. Метою статті було проаналізувати особливості імплементації технологій штучного інтелекту в галузь освіти, а саме в процес оцінювання її якості, та визначити їхній вплив на академічну доброчесність. Використання штучного інтелекту в освітньому середовищі сприяє ефективному здійсненню підбору інформації, попередній обробці даних, їх узагальненню та систематизації, спрощує рутинну роботу та розрахунки. Тому виникає питання, як успішно здійснити імплементацію інноваційних технологій, зокрема штучного інтелекту, в сучасну освіту та науку, забезпечуючи при цьому дотримання академічної доброчесності. У статті дано характеристику поняття академічної доброчесності, визначено основні види її порушення та принципи. Визначено, що з активним поширенням в українському освітньому просторі такого цифрового продукту, як ChatGPТ, виникли нові можливості для маніпуляції академічною доброчесністю та іншими принципами організації навчального процесу. Наведено стратегії для вирішення проблем, пов`язаних із недотриманням академічної доброчесності через використання чат-боту GPT. Широке використання штучного інтелекту поступово змінює освітнє середовище. Проте технології штучного інтелекту можуть використовуватись як допоміжний інструмент викладача підчас освітнього процесу або для створення персоналізованого навчального середовища. Ефективним способом запобігання неправомірному використанню систем штучного інтелекту є активна .
Взаємодія в освітньому середовищі між викладачем і здобувачами освіти, з використанням ґаджетів і сучасних технологій як додаткових інструментів для збору та перевірки інформації, а не для генерування відповідей. Впровадження систем штучного інтелекту в процес оцінювання якості української освіти є актуальним і перспективним напрямом, що може суттєво підвищити якість освіти та розвинути навички працівників. Проте необхідно приділяти належну увагу етичним і правовим аспектам для забезпечення якості та рівності освіти.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43475