Організація науково-дослідної діяльності здобувачів вищої освіти в контексті сучасних освітніх технологій
Abstract
У статті досліджено теоретичні та практичні аспекти організації науково-дослідної діяльності
здобувачів вищої освіти в контексті сучасних освітніх технологій. Висвітлено, що науково-дослідна
діяльність є основним механізмом розвитку критичного мислення, оскільки передбачає не лише
отримання нових знань, але й їхню перевірку, системний аналіз та узагальнення. Обґрунтовано
ефективність використання таких освітніх технологій під час організації дослідницької роботи, як
групові дискусії, аналіз кейсів, дебати, ігрове моделювання, «перевернуте навчання». Проаналізовано
закордонний досвід організації науково-дослідної діяльності в університетах США, Канади та Західної
Європи, де акцентується увага на системному зв’язку теорії та практики, використанні інтерактивних
форм роботи, що сприяють формуванню власної наукової позиції здобувача. Підкреслено, що саме
через науково-дослідну діяльність відбувається індивідуалізація освітнього процесу та розвиток
здатності здобувачів освіти до самостійної дослідницької роботи. Зроблено висновок, що правильно
організована науково-дослідна діяльність є не лише ефективним способом формування професійних
компетентностей, але й важливим інструментом підготовки фахівців до безперервної самоосвіти
впродовж життя.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46331