Інновації для підвищення конкурентоспроможності продукції в роздрібній торгівлі
Abstract
роздрібної торгівлі з метою поліпшення конкурентоспроможності продукції. Окреслено основні напрями інновацій, зокрема, інвестиції в оновлення основних засобів, застосування новітніх технологій у логістиці та автоматизацію процесів обліку та управління запасами. Також висвітлюються рекомендації щодо покращення ліквідності, зменшення залежності від позикового капіталу та оптимізації структури капіталу. in order to improve the competitiveness of products. The main areas of innovation are outlined, in particular, investments in the renewal of fixed assets, the use of the latest technologies in logistics and automation of inventory accounting and management. Recommendations for improving liquidity, reducing dependence on borrowed capital and optimizing the capital structure are also highlighted. It is proposed to implement an innovative strategy through the integration of new digital platforms, automation of financial processes and development of incentive programs for employees. Implementation of these measures will help the company to improve its competitiveness, reduce financial risks and ensure sustainable growth in the modern market.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49111