• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LIV НТКП ВНТУ (2025)
  • НТКП ВНТУ. Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації (2025)
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LIV НТКП ВНТУ (2025)
  • НТКП ВНТУ. Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації (2025)
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Удосконалення crm-системи із використанням великої мовної моделі gemma 3

Author
Пуженко, В. В.
Мокін, В. Б.
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • НТКП ВНТУ. Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації (2025) [171]
Abstract
This work is dedicated to enhancing CRM systems through the use of the large language model Gemma 3 and to developing an intelligent assistant for the automation of customer request processing within CRM platforms. An architecture is proposed that combines a browser extension with a text generation server, into which the model is integrated. The browser extension enables interaction with the CRM interface, captures client requests in real time, and forwards them to the server, where the model generates a response considering the context. The model is configured to support natural dialogue, personalize responses, and adhere to the corporate communication style. The conducted research demonstrated that applying Gemma 3 significantly reduces operator workload, improves response speed, and ensures 24/7 customer support. The advantages of the implementation include the system’s high flexibility, the ability to fine-tune the model on proprietary data, and the scalability of the solution. The results confirm the feasibility and benefits of using Gemma 3 in CRM systems to enhance the efficiency of customer service.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49196
View/Open
24405.pdf (485.6Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ