Формування компетентності з безпеки життєдіяльності майбутніх спеціалістів фінансово-економічних спеціальностей
Author
Кобилянська, І. М.
Кобылянская, И. Н.
Kobilanska, I. N.
Date
2014Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Структурна реформа національної системи вищої освіти спрямована на забезпечення мобільності, працевлаштування і конкурентоздатності фахівців із вищою освітою, реалізацію ідей Болонського процесу. Традиційні форми професійної підготовки майбутніх фахівців економічних спеціальностей, які будуть працювати за умов нестабільності зовнішнього середовища на підприємствах і в організаціях з нестабільним внутрішнім середовищем, не в повній мірі відповідають сучасним вимогам суспільства.
В таких умовах провідне місце у структурно-логічній схемі підготовки фахівця, здатного вирішувати складні професійні завдання, займає навчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності», що використовує досягнення та методи філософії, біології, фізики, хімії, соціології, екології, економічної теорії, економіки підприємств тощо. В процесі формування компетенцій з питань безпеки життєдіяльності звертається увага на особовий аспект підготовки майбутніх фахівців економічних спеціальностей, у яких необхідно сформувати культуру безпеки, уміння оцінити середовище перебування щодо особистої безпеки, безпеки колективу, суспільства та здатність до вирішення професійних завдань, пов’язаних із гарантуванням збереження життя та здоров’я персоналу об’єктів господарювання, в умовах небезпечних і надзвичайних ситуацій. Структурная реформа национальной системы высшего образования направлена на обеспечение мобильности, трудоустройства и конкурентоспособности специалистов с высшим образованием, реализацию идей Болонского процесса. Традиционные формы профессиональной подготовки будущих специалистов экономических специальностей, которые будут работать в условиях нестабильности внешней среды на предприятиях и в организациях с нестабильной внутренней средой, не в полной мере отвечают современным требованиям общества.
В таких условиях ведущее место в структурно-логической схеме подготовки специалиста, способного решать сложные профессиональные задачи, занимает учебная дисциплина «Безопасность жизнедеятельности», использующая достижения и методы философии, биологии, физики, химии, социологии, экологии, экономической теории, экономики предприятий и т.д. В процессе формирования компетенций по вопросам безопасности жизнедеятельности обращается внимание на личностный аспект подготовки будущих специалистов экономических специальностей, у которых необходимо сформировать культуру безопасности, умения оценить среду обитания по обеспечению личной безопасности, безопасности коллектива, общества и способность к решению профессиональных задач, связанных с обеспечением сохранение жизни и здоровья персонала объектов хозяйствования, в условиях опасных и чрезвычайных ситуаций. Structural reform of the national system of higher education is focused on mobility, employability and competitiveness of specialists with higher education, implementation of the ideas of the Bologna Process. Traditional forms of professional training of future specialists in ecomomics who will work in conditions of instability of the environment at the enterprises and organizations with instable internal environment, do not fully meet the requirements of modern society.
In such circumstances, training course "Life safety", that uses the methods and achievements of philosophy, biology, physics, chemistry, sociology, ecology, economics, economics of enterprises, etc., plays the leading role in structural-logical scheme, aimed at training of the specialist, able to solve complex profecional problems. In the process of competencies formation in the sphere of life safety, attention is paid to the personal aspect of training of future specialists in economics, who are taught the culture of safety, the ability to assess the environment, from the point of view of personal safety, collective, society safety and ability to solve professional tasks related to guaranteeing preservation of life and health of the staff, working at enterprises in hazardous conditions and emergencies.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/4927