• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра програмного забезпечення
  • Наукові роботи каф. ПЗ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра програмного забезпечення
  • Наукові роботи каф. ПЗ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Parallel execution of vertex, geometry, and fragment shaders in parallelized rendering processes

Author
Romanyuk, O. N.
Bobko, O.
Романюк, О. Н.
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. ПЗ [1660]
Abstract
The article examines methods and architectural approaches to the parallel execution of the three key software stages of the graphics pipeline – vertex, geometry, and fragment shaders. The levels of parallelism employed in modern GPU architecture are analyzed, along with the interaction between shaders, synchronization mechanisms, internal pipeline processing, and practical optimization strategies. An analysis of bottlenecks, load balancing approaches, and new mechanisms such as mesh shading is provided. The results may be useful for graphics engine developers, GPU architects, and researchers in the field of computer graphics.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49860
View/Open
186282.pdf (481.3Kb)

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Аналіз шейдерів для формування графічних зображень і їх поколінь 

    Романюк, О. Н.; Завальнюк, Є. К.; Романюк, С. О.; Стахов, О. Я.; Romanyuk, O. N.; Stakhov, O. Y. (ВНТУ, 2025)
    In the article, it is analyzed the concept of shaders, main types of shaders, generations of shaders, and the prospects of shaders development.
  • Порівняльний аналіз ігрових движків Unity 5 та Unreal Engine 4 

    Кушнір, В. І. (ВНТУ, 2016-03)
    У статті розкривається сутність поняття "движок гри" і дається порівняння основних характеристик ігрових движків.
  • Аналіз задачі комівояжера за допомогою алгоритмів комп'ютерної графіки 

    Денисюк, В. О.; Denisyuk, V. O. (ВНТУ, 2022)
    Тези містять обґрунтування актуальності розв'язання задачі комівояджера. Основна увага приділена аналізу предметної області задачі комівояжера. Практична цінність роботи полягає в обиранні напрямку досліджень. Для досягнення ...

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ