Parallel execution of vertex, geometry, and fragment shaders in parallelized rendering processes
Автор
Romanyuk, O. N.
Bobko, O.
Романюк, О. Н.
Дата
2025Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ПЗ [1660]
Анотації
The article examines methods and architectural approaches to the parallel execution of the three key software stages of the graphics pipeline – vertex, geometry, and fragment shaders. The levels of parallelism employed in modern GPU architecture are analyzed, along with the interaction between shaders, synchronization mechanisms, internal pipeline processing, and practical optimization strategies. An analysis of bottlenecks, load balancing approaches, and new mechanisms such as mesh shading is provided. The results may be useful for graphics engine developers, GPU architects, and researchers in the field of computer graphics.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49860
Відкрити
Пов'язані елементи
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Аналіз шейдерів для формування графічних зображень і їх поколінь
Романюк, О. Н.; Завальнюк, Є. К.; Романюк, С. О.; Стахов, О. Я.; Romanyuk, O. N.; Stakhov, O. Y. (ВНТУ, 2025)In the article, it is analyzed the concept of shaders, main types of shaders, generations of shaders, and the prospects of shaders development. -
Порівняльний аналіз ігрових движків Unity 5 та Unreal Engine 4
Кушнір, В. І. (ВНТУ, 2016-03)У статті розкривається сутність поняття "движок гри" і дається порівняння основних характеристик ігрових движків. -
Аналіз задачі комівояжера за допомогою алгоритмів комп'ютерної графіки
Денисюк, В. О.; Denisyuk, V. O. (ВНТУ, 2022)Тези містять обґрунтування актуальності розв'язання задачі комівояджера. Основна увага приділена аналізу предметної області задачі комівояжера. Практична цінність роботи полягає в обиранні напрямку досліджень. Для досягнення ...