Mathematical Model of the Power Management of Toyota Camry as an Object of Diagnosis
Author
Borysiuk, D. V.
Ivanov, Yu. Yu.
Tverdokhlib, I. V.
Борисюк, Д. В.
Іванов, Ю. Ю.
Твердохліб, І. В.
Date
2025Metadata
Show full item recordCollections
- JetIQ [246]
Abstract
Автомобілі є динамічною системою з великою кількістю деталей, вузлів, систем і агрегатів. Одним
з агрегатів, що відповідають за безпеку руху автомобіля є рульове управління. Існуючі методи та засоби
діагностування рульового управління можна охарактеризувати низькою ефективністю. З різних причин як
декларативні, так і реально існуючі (підтримувані обладнанням) методи, зазвичай, мають низьку точність
і нездатність локалізувати несправності. Наразі в більшості випадків несправності системи рульового
управління виявляються за зовнішніми ознаками. Підвищити якість процесу діагностування рульового
управління можна, в тому числі, і створенням нових математичних моделей їх функціонування.
Проаналізовано існуючі методи та засоби діагностування рульового управління, як складового
елемента автомобільного транспорту. Встановлено, що існуючі методи і засоби діагностування
рульового управління не в повній мірі дозволяють визначати їх поточний технічний стан, що вимагає
розробки математичних моделей їх вузлів та деталей як об'єкта діагностування.
Як об'єкт діагностування обрано рульове управління автомобілів «Тoyota Camry».
Представлено аналіз особливостей конструкції рульового управління автомобілів «Тoyota Camry», як
об'єкта діагностування. Заміна реальних технічних пристроїв їх ідеалізованими моделями дозволяє
широко застосовувати різні математичні методи. Запропоновано в загальному вигляді математичну
модель, яка представляє собою систему функціональних залежностей між кожним діагностичним
сигналом і структурними параметрами. Для рульового управління автомобілів «Toyota Camry»
складена матриця діагностування, яка включає перелік несправностей та ознак несправностей.
Запропонована математична модель діагностування рульового управління автомобілів
«Toyota Camry» дозволить виявити несправності його вузлів та деталей в залежності від їх ознак за
допомогою штучної нейронної мережі. Cars are a dynamic system with lots of parts, units, systems and units. One of the units responsible for
the safety ofthe car is steering. Existing methods and means of diagnosis of steering can be characterized by
low efficiency. For various reasons, both declarative and real existing (supported equipment) methods usually
have low accuracy and inability to localize malfunctions. Currently, in most cases, the roller control system
faults are found on external grounds. It is possible to improve the quality of the process of diagnosis of steering
control, including the creation of new mathematical models of their functioning.
Existing methods and means of diagnosis of steering as an integral element of road transport are
analyzed. It is established that existing methods and means of diagnosis of steering do not fully allow to
determine their current technical condition, which requires the development of mathematical models of their
units and parts as an object of diagnosis.
Toyota Camry's cars are selected as a diagnosis object. The analysis of the design of the steering of
the car "Toyota Camry" as an object of diagnosis is presented. Replacing real technical devices by their
idealized models allows you to widely use different mathematical methods. The mathematical model is
proposed in general, which is a system of functional dependencies between each diagnostic signal and
structural parameters. Toyota Camry cars are drawn up for the steering car control, which includes a list of
malfunctions and signs of malfunctions.
The proposed mathematical model of diagnosing the steering of the car "Toyota Camry" will reveal
the malfunctions ofits units and parts, depending on their features with the help of an artificial neural network.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49935

