Інтернет-залежність серед студентів: симптоми, наслідки та методи подолання
Автор
Віштак, І. В.
Майданевич, Л. О.
Геркалюк, І.
Vishtak, І.
Maidanevych, L.
Herkalyuk, I.
Дата
2025Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
The article examines the problem of Internet addiction among young people, in particular students,
which is becoming increasingly relevant in the modern digital world. The main symptoms and negative
consequences of this disorder are analyzed, including decreased academic performance, emotional exhaustion,
social isolation, sleep disturbances, and mental disorders. Particular attention is paid to factors contributing to
the development of Internet addiction, such as emotional instability, anxiety, low self-esteem, and the desire
to avoid real-life difficulties. Effective methods of prevention and correction of addiction are proposed, based
on a comprehensive approach to psychological support, digital hygiene training, and the development of selfregulation skills.
The aim of the work is to study the impact of Internet addiction on student youth, identify the main
factors of its development, analyze social, psychological, and academic consequences, and develop effective
approaches to preventing and overcoming this disorder.
Based on the analysis, recommendations for the prevention of Internet addiction among students are
proposed, which require a comprehensive approach that includes the development of self-awareness, digital
literacy, and self-regulation skills. Educational institutions play an important role in this process, as they can
provide access to qualified psychological counseling and create conditions for a healthy digital environment. У статті розглянуто проблему інтернет-залежності серед молоді, зокрема студентів, яка набуває
все більшої актуальності у сучасному цифровому світі. Проаналізовано основні симптоми та негативні
наслідки цього розладу, включаючи зниження академічної успішності, емоційне виснаження,
соціальну ізоляцію, порушення сну та психічні розлади. Особлива увага приділяється факторам, що
сприяють розвитку інтернет-залежності, таким як емоційна нестабільність, тривожність, низька
самооцінка та бажання уникнути труднощів реального життя. Запропоновано ефективні методи
профілактики та корекції залежності, що базуються на комплексному підході до психологічної
підтримки, навчання цифровій гігієні та розвитку навичок саморегуляції.
Метою роботи є дослідження впливу інтернет-залежності на студентську молодь, виявлення
основних чинників її розвитку, аналіз соціальних, психологічних та академічних наслідків, а також
розробка ефективних підходів до профілактики та подолання цього розладу.
На основі проведеного аналіз запропоновано профілактику рекомендації щодо інтернетзалежності серед студентів, що вимагають комплексного підходу, який включає розвиток
самоусвідомлення, цифрової грамотності та навичок саморегуляції. Важливу роль у цьому процесі
відіграють освітні установи, що можуть забезпечити доступ до кваліфікованих психологічних
консультацій та створити умови для здорового цифрового середовища.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50072

