Інформаційно-комунікаційні технології як засіб формування дослідницьких умінь студентів технічних університетів
Abstract
Розглянуто проблему, що стосується підготовки студентів технічних університетів для наукової роботи; методологічні підходи, принципи, структуру, зміст, методи й форми підготовки майбутніх фахівців до дослідницької наукової діяльності. Значну увагу приділено формуванню творчого мислення студентів у процесі навчання математики. Головний компонент методичної системи — комп'ютерна орієнтація.
Використовуючи комп'ютерні математичні системи, такі як MathCAD, Maple та інші, студент може: вдосконалювати техніку програмування та уміння зосереджувати увагу на аналізі методів, занурюватись в особливості таких понять, як обумовленість задачі, стабільність методу, оцінка результатів обчислень. Результати дослідження показують, що ефективність підготовки сучасних фахівців, розвитку їх професійного потенціалу складається в такій організації навчального процесу у технічних університетах, що дозволяє залучати студентів у дослідницьку діяльність протягом всього навчання. Рассмотрена проблема, касающаяся подготовки студентов технических университетов для научной работы; методологические подходы, принципы, структура, содержание, методы и формы подготовки будущих специалистов к исследовательской научной деятельности. Существенное внимание уделяется формированию творческого мышления студентов в процессе обучения математики. Главный компонент методической системы — компьютерная ориентация.
Используя компьютерные математические системы, такие как MathCAD, Maple и другие, студент может совершенствовать технику программирования, умение концентрировать внимание на анализе методов, вникать в особенности таких понятий, как обусловленность задачи, стабильность метода, оценка результатов вычислений. Результаты исследования показывают, что эффективность подготовки современных специалистов, развития их профессионального потенциала состоит в такой организации образовательного процесса в технических университетах, которая позволяет вовлекать студентов в исследовательскую деятельность на протяжении всего образовательного процесса. In the article the problem concerning preparation of students for scientific research work at technical university is considered. Methodological approaches, principles, structure, contents, methods and forms of training of future specialists to scientific research work are investigated. The significant attention is paid to shaping of creative thinking of students in teaching process of mathematics.
Forms of educational activity of students with informative-communicative technologies support are considered. The main components of the methodical system are the computer oriented problems. Using computer mathematical systems DERIVE, MathCAD, Maple and others, the student can improve programming skills, study features of operational system and to concentrate attention on the analysis of methods, features of such concepts as conditionality of the problem, stability of the method, estimation of computation results.The research performed show that the efficiency of students training, their professional potential depends on the organization of education process aimed at involvement of the students in research activity during the whole period of study.
URI:
http://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/708
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/5916