• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2011. № 2
  • View Item
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2011. № 2
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Інтерактивні методи навчання математики на традиційних заняттях і заняттях з використанням інформаційно-комунікаційних технологій

Author
Лосєва, Н. М.
Панова, А. Ю.
Date
2011
Metadata
Show full item record
Collections
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2011. № 2 [39]
Abstract
Розглянуто сутність інтерактивного навчання, його призначення і організаційні форми, наведено приклади застосування інтерактивних методів як в умовах традиційного навчання, так і в умовах застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Запропоновано декілька інтерактивних вправ, що мають за мету стимулювання навчально-пізнавального потенціалу студентів-математиків.
 
Рассмотрена сущность интерактивного обучения, его назначение и организационные формы, приведены примеры интерактивных методов как в случае традиционного обучения, так и с применением информационно-коммуникационных технологий. Показано, что интерактивные методы обучения способствуют повышению эффективности изложения материала, дают возможность студентам работать в режиме самоконтроля, создают положительную атмосферу, позволяют проводить мгновенный анализ и коррекцию процесса обучения. Также предложено несколько интерактивных упражнений, целью которых является стимулирование учебно-познавательного потенциала студентов-математиков.
 
The article deals with the essence of interactive learning, its purpose and organizational forms, examples of interactive methods both in the case of traditional learning and using information and communication technologies are suggested. It is shown that interactive teaching methods contribute to the enhanced presentation of the material, allow students to work in a mode of self-control, creating a positive atmosphere, allow instant analysis and correction of the learning process. Series of interactive exercises aimed at promoting training and educational potential of students in mathematics are offered in the paper.
 
URI:
http://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1417
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/6246
View/Open
1417.pdf (563.2Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ