Математика і освіта в епоху античності
Abstract
Висвітлено питання про те, яку роль відігравала математика в розвитку особистості та досягненні освітнього ідеалу в епоху античності. Простежено еволюцію античного освітнього ідеалу, подано аналіз поглядів давньогрецьких і давньоримських філософів на математику як засіб освіти, виявлено чинники формування концепції математики як освітньої дисципліни в культурному просторі античного світу, зроблено спробу міждисциплінарного синтезу історії педагогічної думки, історії математики, історії філософії та культури. Рассмотрен вопрос о том, какую роль играла математика в развитии личности и достижении образовательного идеала в эпоху античности. Прослежена эволюция античного образовательного идеала, дан анализ взглядов древнегреческих и древнеримских философов на математику как средство образования, выявлены факторы формирования концепции математики как образовательной дисциплины в культурном пространстве античного мира, предпринята попытка междисциплинарного синтеза истории педагогической мысли, истории математики, истории философии и культуры. The role of mathematics in personal development and achievement of the educational ideal of antiquity is discussed in the article. The evolution of ancient educational ideal is traced, the analysis of views of ancient Greek and Roman philosophers on mathematics as means of education is given, the factors forming conception of mathematics as educational discipline in cultural space of the ancient world are exposed, the attempt of interdisciplinary synthesis of history of pedagogical idea, history of mathematics, history of philosophy and culture is undertaken in the paper.
URI:
http://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1389
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/6254