Метематична модель системи "двигун - система живлення сумышшю дизельного та быодизельного палив"
Author
Поляков, А. П.
Галущак, О. О.
Галущак, А. А.
Поляков, А. П.
Polyakov, A. P.
Galushchak, О. О.
Date
2014Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. АТМ [408]
Abstract
В даній статті розглядається математична модель системи «двигун – система живлення сумішшю
дизельного та біодизельного палив». Наведена методика визначення раціонального відсоткового складу суміші за
умови максимального використання біодизельного палива та забезпечення необхідних параметрів роботи двигуна. В данной статье рассматривается математическая модель системы «двигатель - система питания
смесью дизельного и биодизельного топлив». Приведена методика определения рационального процентного
состава смеси при максимального Biodiesel has not gained widespread because it is more commonly used mixture with diesel fuel. However, mixtures
with a low content of biodiesel cannot fully use the potential of biodiesel. but increased its content in the mixture manifests its
negative aspects. Therefore, this article is devoted to the definition of rational percentage composition of the mixture
depending on the operating mode of the engine.
This paper deals with a mathematical model of the system "Engine - power supply system with a mixture of diesel and
biodiesel fuels." Power system provides a dynamic change in the percentage composition of biodiesel and diesel fuels.
This definition of rational percentage of the mixture of biodiesel and diesel fuel, provided the maximum use of
biodiesel. The resulting mixture should provide equivalent characteristics and specifications when operating on diesel fuel.
The criteria for evaluation were taken power and duration of injection and combustion of fuel mixture, that determine the
content of biodiesel in the blend and cyclic fuel supply.
Dynamic management of percentage structure somewhat complicates the construction, but also provides an
opportunity to make the most of the advantages of each of the fuels. The system is universal, as an alternative you can use
other fuels. Knowing their chemical and physical properties, the mathematical model provide the necessary operating
parameters of the engine power.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/7681