Трансцендентні та технологічні чинники духовності в працях українських педагогів початку ХХ століття (С. Русова, Я. Чепіга)
Author
Прищак, М. Д.
Прыщак, Н. Д.
Pryschak, M. D.
Date
2003Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ФГН [162]
Abstract
Визначається роль дискурсу трансцендентної та технологічної парадигм духовності у пошуку духовних орієнтирів українського народу. Розглядається історико-педагогічний аспект даного дискурсу через дослідження педагогічних поглядів відомих діячів освітньо-педагогічного руху України початку ХХ ст. С.Русової та Я.Чепіги. Акцентується увага на аналізі релігійних аспектів духовності у їхній творчій спадщині як важливого фактора генези духовності. Определяется роль дискурса трансцендентной и технологической парадигм духовности в поиске духовных ориентиров украинского народа. Рассматривается историко-педагогический аспект этого дискурса в связи с исследованием педагогических взглядов известных деятелей образовательно-педагогического движения Украины начала ХХ в. С.Русовой и Я.Чепигы. Акцентируется внимание на анализе религиозных аспектов духовности в их творческом наследии как важном факторе генезиса духовности. The paper defines the significance of the discourse of the transcendental and technological paradigms of the spirituality in the search for cultural reference point of the Ukrainian people. There had also been considered the historical and pedagogical views of the famous figures of the educational and pedagogical movement of the Ukraine in the beginning of the ХХ century (S.Rusova and Y.Chypigy). The attention is focused on the analysis of the religious aspect of the spirituality in their creative heritage, which is the desitive genesis spirituality factor.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/9285
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Теоретико-методологічні засади педагогіки духовності
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (ВНТУ, 2003)В статті зроблена спроба аналізу, визначення теоретико-методологічних основ філософсько-педагогічної концепції духовності, розробки нової педагогічної парадигми – духовної парадигми освіти. Розглянуто онтологічні і екзистенцій ... -
Генеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина XIX – 20-ті роки XX століття)
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (ВНТУ, 2008)В монографії здійснено цілісний та системний історико-педагогічний аналіз генези поняття духовності в педагогічній думці Укра-їни (друга половина ХІХ – 20-ті роки ХХ століття). Проаналізовано та уза-гальнено сучасні погляди ... -
Проблеми ґенези поняття духовності в педагогічній думці України 20-х років ХХ століття
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2006)Зроблено спробу дослідження проблеми трансформації поняття духовності у період встановлення радянської влади. Особливістю цього періоду є процес заміни трансцендентних, особистісних, національних чинників генези духовності ...