Мікропроцесорні пристрої для технічного діагностування тягових електродвигунів постійного струму в процесі їх нормальної експлуатації
Author
Жуков, Сергій Олександрович
Жуков, Сергей Александрович
Zhukov, S. O.
Date
2009Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Дисертаційна робота присвячена подальшому розвитку теорії і практики побудови пристроїв для технічного діагностування тягових електродвигунів постійного струму, завдя-ки мікропроцесорній реалізації яких стало можливим оцінювання стану тягових електропри-водів транспортних засобів в процесі їх нормальної експлуатації, що суттєво підвищує на-дійність електротранспорту. У роботі запропоновані математичні моделі для інформативних параметрів, які характеризують стан таких найбільш вразливих елементів тягового електроп-ривода постійного струму, як колектор та підшипниковий вузол тягового електродвигуна безпосередньо під час експлуатації вагона електротранспорту з використанням інформації про струм у колекторі та рівень вібрації і температуру. На основі запропонованих математи-чних моделей розроблені мікропроцесорні пристрої діагностування тягових електродвигунів постійного струму та структура мікропроцесорної системи діагностування тягового електро-приводу постійного струму в процесі його нормальної експлуатації, яка, на відміну від існу-ючих, одночасно оцінює рівень вібрацій та якість змазки в підшипниках тягового електрод-вигуна і технічний стан його колектора. Запропоновано новий підхід до визначення адекват-ності секвенціального опису мікропроцесорних систем діагностування, призначений для тестування правильності побудови секвенціальної моделі на основі оригінального підходу до формалізації з застосуванням стандартних програмних середовищ. Диссертационная работа посвящена последующему развитию теории и практики по-строения устройств для технического диагностирования тяговых электродвигателей посто-янного тока, благодаря микропроцессорной реализации которых стала возможной оценива-ние состояния тяговых электроприводов транспортных средств в процессе их нормальной эксплуатации, которая существенно повышает надежность электротранспорта. . Разработаны структура и алгоритм работы этой комплексной микропроцессорной системы диагностирования электропривода трамвая, которая учитывает уровень вибраций в подшипниках тягового электродвигателя трамвая, техническое состояние коллектора тягового электродвигателя трамвая и качество смазки в подшипниках тягового электродвигателя. Предложен новый метод оценивания адекватности секвенциального описания микро-процессорной системы диагностирования, предназначенный для тестирования правильности построения секвенциальной модели, на основе оригинального подхода к формализации с использованием стандартных сред разработки. Применение предложенного метода оценки к системам секвенциальных моделей всех микропроцессорных устройств, разработанных во 2-м, 3-м и 4-м разделах диссертации, показало, что все эти системы секвенций адекватно описывают процессы в устройствах.
Предложен метод оценивания ошибок первого и второго рода предложенных микро-процессорных устройств на примере одного из информативных параметров. Dissertation work is devoted subsequent development of theory and practice of construction of devices for the technical diagnosticating of hauling electric motors of direct-current, due to microprocessor realization of which became possible evaluation of the state of hauling electromechanics of transport vehicles in the process of their normal exploitation which promotes reliability of electro-trance-port substantially. Mathematical models are in-process developed for informing parameters, which characterize the state of such the most vulnerable elements of hauling elek-troprivoda of direct-current, as collector and bearing knot of hauling electro-engine directly during exploitation of carriage of elektrotransporta from ispol'-zovaniem information about a current in a collector and level of vibration and temperature. On the basis of the offered mathematical models the microprocessor devices of diagnosticating of hauling electric motors of direct-current and structure of microsystem of diagnosticating of hauling electromechanic of direct-current are developed in the process of his normal exploitation which, unlike existing, simultaneously estimates the level of vibrations and quality of greasing in bearings of hauling electric motor and technical state of his collector. The new going is offered near determination of adequacy of sekvencial'nogo description of microsystems of diagnosticating, intended for testing of rightness of construction of sekvencial'noy model on the basis of the original going near formalization with the use of standard software environments.
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/2952