Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЗінько, Р. В.uk
dc.contributor.authorЧеревко, Ю. М.uk
dc.contributor.authorБешлей, А. І.uk
dc.contributor.authorПоляков, А. П.uk
dc.contributor.authorZinko, R.en
dc.contributor.authorCherevko, Yu.en
dc.contributor.authorBeshley, A.en
dc.contributor.authorPolyakov, A.en
dc.date.accessioned2024-06-10T10:51:00Z
dc.date.available2024-06-10T10:51:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationДослідження нелінійних горизонтальних коливань слабозакріпленого вантажу при русі автомобіля [Текст] / Р. В. Зінько, Ю. М. Черевко, А. І. Бешлей, А. П. Поляков // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 1. – С. 49-55.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42684
dc.description.abstractУдосконалення способів зниження динамічних навантажень в елементах самохідних транспортувальних машин і транспортованих вантажах базується на результатах аналізу динамічних явищ, які виникають під час їх експлуатації, що обумовлено зростанням вантажності, збільшенням робочих швидкостей, суміщенням навантажувально-розвантажувальних робіт з іншими технологічними операціями, підвищенням продуктивності. Для унеможливлення пошкодження, забезпечення безпеки руху тарно-пакувальні і штучні вантажі закріплюють у кузовах автомобілів, вагонах потягів і трюмах суден дротяними розтяжками, упорними і розпірними брусками, обв’язуванням та іншими способами. Але під час транспортування в результаті витягування й обриву розтяжок і висмикування цвяхів вантажі пошкоджуються, переміщаючись у кузові, вагоні чи трюмі. Тому дуже важливо на етапі проєктування конструкції кріплення встановити можливе переміщення вантажу, а також забезпечити його в заданих межах, щоб унеможливити пошкодження вантажу. Авторами запропонована методика розрахунку коливань вантажів у кузові вантажного автомобіля на прикладі двох вантажів різної маси. Побудована кінематична схема самохідної транспортувальної машини з послідовним пружним зчепленням транспортованих вантажів та проведено дослідження нелінійних горизонтальних коливань слабозакріпленого вантажу при русі автомобіля. За результатами проведеного дослідження побудовано графіки залежностей безрозмірної амплітуди коливань маси вантажу щодо інших вантажів залежноі від зазору між кріпленнями. Побудовані карти областей стійких рухів та показано область нестійких рухів вантажів. Зазначається, що хоча така область нестійких рухів є досить малою, але при певних умовах руху транспортного засобу і слабозакріпленому вантажі виникають явища, що можуть спричинити дорожно-транспортну пригоду.uk
dc.description.abstractThe improvement of the methods of reducing dynamic loads in the elements of self-propelled transport machines and transported goods is based on the results of the analysis of dynamic phenomena that occur during their operation, which is due to the growth of load, increase of working speeds, combination of loading and unloading operations with other technological operations, increase in productivity. To prevent damage and ensure traffic safety, packaging and artificial cargoes are secured in car bodies, train carriages and ship holds with wire ties, thrust and spacer bars, tying and other methods. But during transportation, as a result of stretching and breaking of stretch marks and pulling out of nails, goods are damaged, moving in a body, wagon or hold. Therefore, it is very important at the design stage of the fastening structure to establish the possible movement of the load, as well as to ensure it within the given limits in order to prevent damage to the load. The authors proposed a method of calculating load fluctuations in the body of a truck using the example of two loads of different weights. A kinematic diagram of a self-propelled transport machine with sequential elastic coupling of transported loads was built and a study of nonlinear horizontal oscillations of a loosely secured load during the movement of the vehicle was carried out. According to the results of the research, graphs of the dependences of the dimensionless amplitude of the weight of the load relative to other loads depending on the gap between the fasteners were constructed. Maps of regions of stable movements are constructed and the region of unstable movements of loads is shown. It is noted that although such an area of unstable movements is quite small, but under certain conditions of movement of the vehicle and weakly secured cargo, phenomena can occur that can cause a traffic accident.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 49-55.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/327
dc.subjectдинамічні навантаженняuk
dc.subjectвантажuk
dc.subjectколивання вантажуuk
dc.subjectрух транспортного засобуuk
dc.subjectпошкодження вантажуuk
dc.subjectdynamic loadsen
dc.subjectcargoen
dc.subjectcargo fluctuationsen
dc.subjectvehicle movementen
dc.subjectcargo damageen
dc.titleДослідження нелінійних горизонтальних коливань слабозакріпленого вантажу при русі автомобіляuk
dc.title.alternativeDesign design of technical systemsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc621.01
dc.relation.referencesТеорія механізмів і машин. Курс лекцій для студентів спеціальності «Динаміка і міцність машин» під ред.: к.т.н., доц. О.П. Заховайко. К.: НТУУ «КПІ», 2010. 243 с.uk
dc.relation.referencesHomer D. Eckhardt. Kinematic design of machines and mechanisms. New ork etc.: McGraw-Hill, 1998. 621 p.en
dc.relation.referencesМусійко В. Д., Коваль А. Б. Теорія спеціальних землерийних машин безперервної дії. Видання друге доповнене [монографія], К.: «Видавництво Людмила», 2018. 280 сuk
dc.relation.referencesЧеревко Ю. М., Вікович І. А., Зінько Р. В. Методика числового моделювання функціонування транспортних машин із накопичувально пружно-демпфірувальними елементами. Автошляховик України. Науково-виробничий журнал №3 (197), 2007, Київ. С. 22-23.uk
dc.relation.referencesJames S., James C., Evans J. Modelling of food transportation systems – a review. International Journal of Refrigeration. 2006. № 29 (6), Р. 947–957.en
dc.relation.referencesЧеревко Ю. М., Вікович І. А., Лозовий І. С. Захист від динамічних перенавантажень незакріплених вантажів при їх транспортуванні. Вісник Донецького інституту автомобільного транспорту. 2008, №1, С. 14-21.uk
dc.relation.referencesKowalczyk P. et al. Two-parameter discontinuity-induced bifurcations of limit cycles: classification and open problems. International Journal of Bifurcation and Chaos. 2006, Т. 16, № 03, С. 601-629.en
dc.relation.referencesBazhenov V. A., Pogorelova O. S., Postnikova T. G. Modification of the One-Parameter Numerical Continuation Method for Analysis of the Dynamics of Vibroimpact Systems. Strength of Materials. 2014, Т. 46, №. 6, С. 801-809.en
dc.relation.referencesLeine R. I., Van Campen D. H. Discontinuous bifurcations of periodic solutions. Mathematical and computer modelling. 2002, Т. 36, № 3, С. 259-273.en
dc.relation.referencesPascal M. Dynamics and stability of a two degrees of freedom oscillator with an elastic stop. J. Comput And Nonlinear Dynamics. 2006, N 1, Р. 94–102.en
dc.relation.referencesC. M. Harris, and A. G. Piersol, Harris’ shock and vibration handbook, vol. 5. New York: McGraw-Hill, 2002, 509 р.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-49-55


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію