Теоретико-методологічні основи педагогічної комунікації
Author
Прищак, М. Д.
Прыщак, Н. Д.
Pryschak, M. D.
Date
2010Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Зроблено спробу аналізу теоретико-методологічних основ педагогічної комунікації. Акцентовано увагу на дослідженні питання розвитку філософії комунікації та її впливу на розвиток комунікації в освіті, розгляді комунікації як педагогічної проблеми, визначенні ціннісно-смислових основ педагогічної комунікації. Сделана попытка анализа теоретико-методологических основ педагогической коммуникации. Внимание акцентировано на исследовании вопроса развития философии коммуникации и ее влияния на развитие коммуникации в образовании, рассмотрении коммуникации как педагогической проблемы, определении ценностно-смысловых основ педагогической коммуникации. The paper attempts to analyze the theoretical and methodical principles of pedagogical communication. The attention has been paid to the research of the question of development of philosophy of communication and its influence on the development of communication in education, considering communication as pedagogical problem, determination of value and essence principles of pedagogical communication.
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1627
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/6177