Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЧухрай, Е.uk
dc.contributor.authorChukhray, E.en
dc.date.accessioned2019-05-09T19:05:53Z
dc.date.available2019-05-09T19:05:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationЧухрай Е. Історико-філософський розгляд проблеми сенсу життя і сучасні аналітичні підходи [Текст] / Е. Чухрай // Sententiae. – Вінниця, 2014. – № 2. – С. 187-202.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24634
dc.description.abstractСтаттю присвячено розгляду вразливих місць «теорії фундаментальності» Тедеуса Метса, критикованих Стівеном Кершнаром. Представлена аргументація, згідно з якою ці складнощі виникли через відсутність розгляду проблеми сенсу (в) життя(і) з позицій історії філософії. Такий розгляд доводить, що ця проблема, по-перше, є не «вічною» проблемою, а винятково породженням постпросвітницької епохи; по-друге, вона є суто термінологічною формою, яка зовнішнім чином об’єднує щонайменше три відмінні одне від одного телеологічні запитання, закорінені в історично різних онтологіях: (1) про надприродну кінцеву мету; (2) про «природно» обґрунтовувану цінність; (3) про відсутність будь-якої цінності. Метсові складно довести існування сенсу (в) життя(і) саме через сприйняття його як внутрішньо єдиної проблеми, що передбачає різні типи відповідей.uk
dc.description.abstractThe articleis devoted to consideration of Thaddeus Metz «fundamentality theory’s» vulnerabilities, criticized by Steven Kershnar. Submitted argument according to which these difficulties are the result of the lack of meaning of(in) life problem’s consideration from the stand-point of the history of philosophy. Mentioned consideration proving that the problem of «meaning in life», in the first place, is not «eternal» problem, but only a product of post-Enlightenment era; second, it is purely terminological form that externally combines at least three distinct teleological questions, rooted in historically different ontologies: (1) of the su-pernatural ultimate goal; (2) of the «naturally» justified value; (3) of the absence of any value. Metz have difficulties to prove the existence of meaning of(in) life because he sees it as an internally single problem that requires different types of responses.en
dc.description.abstractСтатья посвящена рассмотрению уязвимых мест «теории фундаментальности» Теддеуса Метса, подвергнутых критике Стивеном Кершнаром. Представлена аргументация, согласно которой эти трудности возникли из-за отсутствия рассмотрения проблемы смысла (в) жизни с позиций истории философии. Такое рассмотрение доказывает, что данная проблема, во-первых, является не «вечной» проблемой, а исключительно порождением постпросвещенческой эпохи; во-вторых, она представляет собой лишь терминологическую форму, внешним образом объединяющую как минимум три отличных друг от друга телеологических вопроса, укорененных в исторически разных онтологиях: 1) о сверхъестественной конечной цели; 2) о «естественно» обосновываемой ценности; 3) об отсутствии любой ценности. Метсу трудно доказать существование смысла (в) жизни именно из-за восприятия последнего как внутренне единой проблемы, предполагающей различные типы ответов.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 187-202.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/220
dc.subjectсенс життяuk
dc.subjectсенс у життіuk
dc.subjectсенс смертіuk_UA
dc.subjectбезсенсовністьuk
dc.subjectтелеологіяuk
dc.subjectісторія термінівuk
dc.subjectромантизмuk
dc.subjectпесимізмuk
dc.subjectсюрнатурализмuk
dc.subjectнатуралізмuk
dc.subjectсмысл жизниru
dc.subjectсмысл в жизниru
dc.subjectсмысл смертиru
dc.subjectбессмысленностьru
dc.subjectтелеологияru
dc.subjectистория терминовru
dc.subjectромантизмru
dc.subjectпессимизмru
dc.subjectсупранатурализмru
dc.subjectнатурализмru
dc.subjectmeaning of lifeen
dc.subjectmeaning in lifeen
dc.subjectmeaning of deathen
dc.subjectabsurdityen
dc.subjectteleologyen
dc.subjecthistory of termsen
dc.subjectRomanticismen
dc.subjectPessimismen
dc.subjectSupernaturalismen
dc.subjectNaturalismen
dc.titleІсторико-філософський розгляд проблеми сенсу життя і сучасні аналітичні підходиuk
dc.title.alternativeExamination of meaning in life problem in the domain of the history of philosophy and contemporary analytical approachesen
dc.title.alternativeИсторико-философское рассмотрение проблемы смысла жизни и современные аналитические подходыru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesКислая (2013): Кислая, Е.; Чекер, Н.; Титаренко, С. «Проблема религиозного смысла в лекциях Николая Бердяева». В: Sententiae, Вып. XXVIII, 2013, № 1, С. 138–150.ru
dc.relation.referencesМалахов (2000): Малахов, В. Етика. Курс лекцій. Київ: Либідь, 2000, 383 с.uk
dc.relation.referencesМЭ (1980): Марксистская этика. Москва: ИПЛ, 1980, 352 с.ru
dc.relation.referencesНіцше (2004): Ніцше, Ф. Повне зібрання творів. Критично-наукове видання у 15 томах: Т. І. Львів: Астролябія, 2004, 770 с.uk
dc.relation.referencesПінкерс (2013): Пінкерс, С. Джерела християнської моралі: її метод, зміст та історія. Київ: Дух і літера, 2013, 608 с.uk
dc.relation.referencesРижский (1995): Рижский, М.И. Книга Экклезиаста. В поисках смысла жизни. Новосибирск: Наука, 1995, 225 с.ru
dc.relation.referencesСЖ (1994): Смысл жизни. Антология. Москва: Прогресс, Культура, 1994, 592 с.ru
dc.relation.referencesТитаренко (2012): Титаренко, С.; Кислая, Е.; Чекер, Н. «Проблема смысла жизни в филосо-фии Николая Бердяева». В: Sententiae, Вып. XXVII, 2012, № 2, С. 163–182.ru
dc.relation.referencesТолстой (1993): Толстой, Л.Н. Исповедь. В: Толстой Л.Н. Сочинения в 22 тт.: Т. 16. Москва-Ленинград: Худ. лит., 1983, С. 106–165.ru
dc.relation.referencesТома (2011): Тома Аквінський, св. Компендіум теології. Київ: Ін-т реліг. наук св. Томи Аквінського, 2011, 423 с.uk
dc.relation.referencesТюрель (1999): Тюрель, Х. Интеллектуальная религиозность, семантика «смысла», этика братства: Макс Вебер и его отношение к Толстому и Достоевскому. В: Журнал социо-логии и социальной антропологи, 1999, Том II, № 4, С. 23–32.ru
dc.relation.referencesФранкл (1990): Франкл, В. Человек в поисках смысла. Москва: Прогресс, 1990, 368 с.ru
dc.relation.referencesCottingham (2003): Cottingham, J. On the meaning of life. London, New York: Routledge, 2003, (x) 124 p.en
dc.relation.referencesGrondin (2003): Grondin, J. Du sens de la vie: essai philosophique. Montréal: Bellarmin, 2003, 141 p.fr
dc.relation.referencesHW (1995): Historische Wörterbuch der Philosophie: Bd. IX. Нrsg. v. J. Ritter, G. Bien, K. Grunder, G. Gabriel, M. Kranz, H. Huhn. Basel: Schwabe, 1995, 1558 S.de
dc.relation.referencesKauppinen (forthcom.): Kauppinen, A. «Review of Meaning In Life: An Analytic Study by Thaddeus Metz». In: Electronic resource. Mode of access to text: http://www.academia.edu/8006116/Review_of_Meaning_In_Life_An_Analytic_Study_by_Thaddeus_Metzen
dc.relation.referencesKershnar (2014a): Kershnar, S. «Thad Metz’s Fundamentality Theory of Meaning in Life: A Critical Review». In: Science, Religion and Culture, 2014, Vol. 1, Iss. 2, P. 97–100.en
dc.relation.referencesKershnar (2014b): Kershnar, S. «Meaning in Life Does Not Exist and Would Not Focus on Rationality if it Did». In: Science, Religion and Culture, 2014, Vol. 1, Iss. 2, P. 107–109.en
dc.relation.referencesLandau (2013): Landau, I. «Conceptualizing Great Meaning in Life: Metz on the Good, the True, and the Beautiful». In: Religious Studies, 2013, Vol. 49, No. 4, P. 505–514.en
dc.relation.referencesMetz (2005): Metz, Th. «Critical Notice: Baier and Cottingham on the Meaning of Life». In: Disputatio, Vol. I, No. 19, P. 215–228.Metz (2013): Metz, T. Meaning in life: an analytic study. Oxford: Oxford UP, 2013, 288 р.en
dc.relation.referencesMetz (2014): Metz, Th. «Meaning as a Distinct and Fundamental Value: Reply to Kershnar». In: Science, Religion and Culture, 2014, Vol. 1, Iss. 2, P. 101–106.en
dc.relation.referencesNovalis (1837): Novalis. Schriften: Erster Teil. Нrsg. v. Ludwig Tieck u. Fr. Schlegel. Berlin: Reimer, 1837, (xlii) 257 S.de
dc.relation.referencesRorty (1998): Rorty, R. «The Historiography of Philosophy: Four Genres». In: Rorty, R. Truth and Progress: Philosophical Papers. Cambridge; New York: Cambridge UP, 1998, P. 247–273.en
dc.relation.referencesSchwießelmann (2007): Schwießelmann, Ch. Ludwig Wittgenstein und der Sinn des Lebens. Eine Untersuchung der Sinnfrage anhand seiner ethischen Schriften. München: GRIN Verlag, 2007, 56 S.de
dc.relation.referencesSvensson (2013): Svensson, F. «Thaddeus Metz Meaning in Life: An Analytic Study. Oxford University Press, 2013. xi + 269 pp. ISBN 978-0-19-959931-8». In: Theoria, 2014, Vol. 80, Iss. 4, P. 377–384.en
dc.relation.referencesSchlegel (1868): Schlegel, F. v. Lucinde: ein Roman. Coburg: G. Sendelbach, 1868, 146 S.de
dc.relation.referencesSchopenhauer (1844): Schopenhauer, A. Die Welt als Wille und Vorstellung. Zweiter Band, Welcher die Ergänzungen zu den Büchern des ersten Bandes enthält. Leipzig : Brockhaus, 1844, 640 S.de
dc.relation.referencesSchopenhauer (1977): Schopenhauer, A. Die Welt als Wille und Vorstellung. Zweiter Band. Erster Teilband. Zürich: Diogenes, 1977, 421 S.de
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent31.02.202


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію