dc.contributor.author | Терлецький, В. | uk |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T09:01:58Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T09:01:58Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Терлецький В. Теорія пізнання Apriori в «Критичній Онтології» Гартмана [Текст] / В. Терлецький // Sententiae. – Вінниця, 2008. – № 1. – С. 188-198. | uk |
dc.identifier.issn | 2075-6461 | |
dc.identifier.issn | 2308-8915 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24820 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена систематичній реконструкції поняття апріорного пізнання в контексті побудови онтологічної концепції Гартмана. Автор показує, що термін «a priori» в ній із самого початку тлумачиться в перспективі онтології, але поняття «пізнання a priori» залишається неоднозначним. Можлива причина цього полягає в намаганні Гартмана поєднати різні лінії традиції, незважаючи на кардинальні відмінності між ними. | uk |
dc.description.abstract | The paper presents a systematic reconstruction of conception of the a priori knowledge in context of construction N. Hartmann’s ontological point of view. Author shows that term “a priori” at first is interpreted in perspective of the ontology, but notion “knowledge a priori” remains ambiguous. A possible reason for it is N.Hartmann’s wish to bring together the various lines of tradition, in spite of cardinal differences between them. | en |
dc.description.abstract | Статья посвящена систематической реконструкции понятия априорного познания в контексте построения онтологической концепции Гартмана. Автор показывает, что термин «a priori» в ней изначально истолковывается в перспективе онтологии, однако понятие «познание a priori» остается неоднозначным. Возможная причина этого состоит в стремлении Гартмана соединить разные линии традиции, несмотря на кардинальные отличия между ними. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Sententiae. № 1 : 188-198. | en |
dc.relation.uri | https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/4 | |
dc.title | Теорія пізнання Apriori в «Критичній Онтології» Гартмана | uk |
dc.title.alternative | Теория познания Apriori в «Критической Онтологии» Гартмана | ru |
dc.title.alternative | The theory of a priori knowledge in N.Hartman's "Critical Ontology" | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Hartmann N. Über die Erkennbarkeit des Apriorischen / Hartmann N. // Kleinere Schriften. – Berlin: Walter de Gruyter &Co, 1958. – Bd. III. – S. 186–220. | de |
dc.relation.references | Hartmann N. Die Frage der Beweisbarkeit des Kausalgesetzes / Hartmann N. // Kant-Studien. – 1921. – Bd. XXV. – H. 2. – S. 261–290. | de |
dc.relation.references | Hartmann N. Diesseits von Idealismus und Realismus / Hartmann N. // Kant-Studien. – 1924. – Bd. XXIX. – H. 1/2. – S. 160–206. | de |
dc.relation.references | Hartmann N. Wie ist kritische Ontologie überhaupt möglich? / Hartmann N. // Festschrift für Paul Natorp zum 70. Geburtstage. – Berlin und Leipzig: Walter de Gruyter, 1924. – S. 124–177. | de |
dc.relation.references | Hartmann N. Grundzüge einer Metaphysik der Erkenntnis. 2., erg. Aufl. / Hartmann N. – Berlin: Walter de Gruyter & Co, 1925. | de |
dc.relation.references | Hartmann N. Das Problem des Apriorismus in der Platonischen Philosophie / Hartmann N. // Sitzungsberichten der Preuâischen Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse XV. – Berlin, 1935. S. 223–260. | de |
dc.relation.references | Hartmann N. Zur Grundlegung der Ontologie. 3. Aufl. / Hartmann N. – Meisenheim am Glan: Anton Hain, 1948. | de |
dc.relation.references | Hartmann N. Neue Wege der Ontologie / Hartmann N. // Philosophenlesebuch / Hrsg. von Hans-Martin Gerlach u.a. – Berlin: Dietz, 1991. – Bd. 3. – S. 374–398. | de |
dc.relation.references | Gadamer H.-G. Wertethik und “praktische Philosophie” / Gadamer H.-G. // Nicolai Hartmann: 1882–1982. Hrsg. von A. J. Buch. – Bonn: Bouvier, 1982. – S. 113–122. | de |
dc.relation.references | Grabes H. Der Begriff des a priori in Nicolai Hartmanns Erkenntnismetaphysik und Ontologie. / Grabes H. – Köln, 1962. | de |
dc.relation.references | Historisches Wörterbuch zur Philosophie. Hrsg. von J. Ritter und K. Gründer. – Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 1971 sqq. – Bd. I sqq. | de |
dc.relation.references | Husserl E. Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischen Philosophie. Erstes Buch./ Husserl E. – Halle: Niemeyer, 1922. | de |
dc.relation.references | Kant I. Kritik der reinen Vernunft / Kant I. [Hrsg. von Jens Timmermann]. – Hamburg: Meiner, 1998. | de |
dc.relation.references | Nosbüsch J. Nicolai Hartmanns Lehre vom idealen Sein / Nosbüsch J. // Nicolai Hartmann: 1882–1982. Hrsg. von A. J. Buch. – Bonn: Bouvier, 1982. – S. 238–251. | de |
dc.relation.references | Scheler M. Der Formalismus in der Ethik und die Materiale Wertethik. Neuer Versuch der Grundlegung eines ethischen Personalismus. / Scheler M. – 3. Aufl. – Halle: Niemeyer, 1927. | de |
dc.relation.references | Wirth I. Realismus und Apriorismus in Nicolai Hartmanns Erkenntnistheorie. / Wirth I. – Berlin: Walter de Gruyter & Co, 1965. | de |
dc.relation.references | Кант І. Критика чистого розуму / Кант І. [Пер з нім. та прим. І. Бурковського]. – К.: Юніверс, 2000. | uk |
dc.relation.references | Горнштейн Т.Н. Философия Николая Гартмана. / Горнштейн Т.Н. – Л.: Наука, 1969. | ru |