Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorМалівський, А.uk
dc.date.accessioned2019-05-19T21:10:48Z
dc.date.available2019-05-19T21:10:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationМалівський А. Проблема співвідношення віри та знання в картезіанській метафізиці [Текст] / А. Малівський // Sententiae. – Вінниця, 2008. – № 2. – С. 20-29.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24875
dc.description.abstractДо числа чинників кризового стану сучасного суспільства належить експансія сцієнтизму і техноморфізму як форм прояву радикального антропоцентризму. Наслідком її є редукція Бога до ролі механічного чинника, «causa efficiens», котрий має лише виконувати відведену йому роль. Необхідною умовою конструктивного подолання кризового стану є повернення до первісного розуміння метафізики як онто-теології, обмеження сфери дії об’єктивістських настанов. Декартова метафізика містить елементи онто-теології, причому як істотні, і її інтерпретація як інструмента обґрунтування гносеології неприйнятна.uk
dc.description.abstractК числу факторов кризисного состояния современного общества принадлежит экспансия сциентизма и техноморфизма как форм проявления радикального антропоцентризма. Следствие ее – редукция Бога к роли механического фактора, «causa efficiens», который должен лишь исполнять предписанную ему роль. Необходимым основанием преодоления кризисного состояния является возвращение к первичному пониманию метафизики как онто-теологии и ограничение сферы действия объективистских установок. Декартова метафизика содержит элементы онто-теологии, причем – в качестве существенных. В связи с этим недопустима ее интерпретация как простого инструмента обоснования гносеологии.ru
dc.description.abstractThe expansion of the scientism and the technomorfism as forms of the radical anthropocentrism manifestation belongs to the number of crisis state factors of modern society. Its consequence is a reduction of the God to the role of the mechanical factor, “causa efficiens”, who have to execute only his separate role. Necessary condition of constructive overcome of the crisis state is return to the primitive comprehension of the metaphysics as an onto-theology, to restriction the incidence of the objective directives. The Dekart’s metaphysics contains the elements of the onto-theology, moreover as essential, and its interpretation as a gnoceology substantiation instrument is unacceptable.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 20-29.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/11
dc.titleПроблема співвідношення віри та знання в картезіанській метафізиціuk
dc.title.alternativeПроблема соотношения веры и знания в картезианской метафизикеru
dc.title.alternativeThe problem of correlation faith-knowledge in cartesian metaphysicsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesВалери П. Взгляд на Декарта (Фрагмент) / П. Валери // Вопросы философии. – 2003. – № 10. – С.161–166.ru
dc.relation.referencesВельш В. Наш постмодерний модерн / Велиш Вольфганг – К. : Альтерпрес, 2004. – 328с. – ISBN 966-542-178-6.ru
dc.relation.referencesДекарт Р. Из переписки 1619-1643 гг./ Рене Декарт // Сочинения : В 2-х т. – М., 1989. – Т. 1. – С. 581–618. – ISBN 5-244-00022-5.ru
dc.relation.referencesДекарт Р. Лист до отця Діне, уривки / Рене Декарт // Метафізичні розмисли – К. : Юніверс, 2000. – С.271–278. – ISBN 966-7305-34-1.uk
dc.relation.referencesДильтей В. Воззрение на мир и исследование человека со времен Возрождения и Реформации / В. Дильтей – Москва-Иерусалим: «Университетская книга», «Gesharim». – 2000. – 464 с. – Серия: Книга света – ISBN5-323-00016-3.ru
dc.relation.referencesКосарева Л. М. Социокультурный генезис науки Нового времени / Л. М. Косарева– М. : Наука, 1989. – 160 с. – ISBN 5-222-03544-1.ru
dc.relation.referencesКорет Э. Основы метафизики / Э. Корет. – Киев, Тандем, 248с. – ISBN966-7145-10-5.ru
dc.relation.referencesМалахов В. Постонтология, или как возможна ныне философия духа / В.Малахов // Уязвимость любви. – К. : ДУХ І ЛІТЕРА, 2005. с. 51-58. – ISBN5-88607-025-7.ru
dc.relation.referencesПисьма С. Франка к Л. Бингсвангеру / С. Франк. Непрочитанное…// Статьи, письма, воспоминание. – М. : Московская школа политических исследований, 2001. – С.334-346. – ISBN 5-93895-013-9.ru
dc.relation.referencesРозеншток-Хюсси О. Прощание с Декартом / О. Розеншток-Хюсси // Вопросы философии. – 1997. – № 8. – С. 139–147.ru
dc.relation.referencesСлотердайк П. Критика цинічного розуму / П. Слотердайк– Київ : Тандем, 2002. – 544с. – ISBN 966-7145-42-5.uk
dc.relation.referencesФишер К. История новой философии: Рене Декарт / К. Фишер – М. : ООО «Издательство АСТ», 2004. – 492с. – ISBN 5-17-024743-5.ru
dc.relation.referencesХайдеггер М. Европейский нигилизм / М. Хайдеггер // Проблема человека в западной философии. – М., 1988. – С. 261–313. – ISBN 5-86465-043-9.ru
dc.relation.referencesХесле В. Абсолютный рационализм и современный кризис / В. Хесле // Вопросы философии 1990, № 11. – С. 107–113.ru
dc.relation.referencesХесле В. Гении философии Нового времени / В. Хесле – М., 1991. – С. 198. – ISBN 5-250-01875-0.ru
dc.relation.referencesPost-Secular Philosophy: Between Philosophy and Theology / Ed. by Ph.Blond. – London; N. Y.: Routledge, 1998. – 370 p. ISBN: 0203302699.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію