dc.contributor.author | Йосипенко, С. | uk |
dc.date.accessioned | 2019-05-19T21:31:41Z | |
dc.date.available | 2019-05-19T21:31:41Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Йосипенко C. До питання про український модерн: ранньомодерна проблематика толерантності [Текст] / C. Йосипенко // Sententiae. – Вінниця, 2008. – № 2. – С. 71-80. | uk |
dc.identifier.issn | 2075-6461 | |
dc.identifier.issn | 2308-8915 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24877 | |
dc.description.abstract | У процесі «секуляризації» проблеми єдності віри, єдності церкви перетворюються на питання єдності політичної. Втім, задля вироблення позитивного концепту толерантності потрібні культурні зрушення і зміна панівних ідей, а не лише зрушення у сфері політичного. Ці зрушення у західній модерній культурі концентруються довкола проблем співвідношення а) земного і небесного всередині самої релігії та в її стосунках зі світом; б) світської та духовної влад на землі; в) єдності релігії та множинності її проявів. Переосмислення цих співвідношень вже на модерних засадах означає автономізацію релігійних і політичних сфер, утвердження релігійності, що спирається винятково на силу Слова, а не держави. Відкриття нової якості модерної політики стимулює “перевідкриття” релігійних засад: обидва процеси можна спостерігати на прикладі тих “секулярних” і “церковних” теологій, які створюються в Україні на зламі XVII-XVIII століть і які, разом з появою нових теорій і практик поведінки людини у світі, стають визначальними кроками розгортання української модерності. | uk |
dc.description.abstract | In the process of «secularizing» the problems of faith unity, church unity|ecclesia|, change into the question of political unity. However, for the making of positive|staid| cocept| of tolerance the cultural|gracious| changes and change|changing| of dominating|mainstream| ideas are needed, but not only changes in the political sphere. These changes in a western modern culture are concentrated around|around| the correlation problems of: a|but|) earthly and celestial into religion and in its relationships with the world; b|) temporal|secular| and spiritual|spirit| powers| on the earth|ground-to-air|; c) religion unity and multiplicity of its displays. Understanding of these correlations already on the modern principles means reducing interaction| of religious and political spheres, assertion of the religiousness, which depend on exceptionally|only| against force|strenth| of Word|wd|, but not states. Opening of modern policy|politics| new|firsttime| quality stimulates “overopening|” of religious principles: both processes|Carbro| can be observed on the example of those “secularing|” and “church” theologies which|what| is created in Ukraine on the fracture|breaking| of XVII-XVIII| ages|century| and which|what|, together with appearance|occurring| of new|firsttime| theories and practices of human conduct in the world, become|stand| the determining|attributive| steps|footpace| of Ukrainian modernity development. | en |
dc.description.abstract | В процессе «секуляризации» проблемы единства веры, единства церкви превращаются в вопросы о политическом единстве. Впрочем, для выработки позитивного концепта толерантности необходимы культурные преобразования и изменение господствующих идей, а не только преобразования в сфере политического. Эти преобразования в западной модерной культуре концентрируются вокруг проблем соотношения: а) земного и небесного; б) светской и духовной властей на земле; в) эдинства религии и множественности ее проявлений. Переосмысление этих соотношений уже с модерных оснований означает автономизацию религиозных и политических сфер, утверждение религиозности, опирающейся исключительно на силу Слова, а не государства. Открытие нового качества модерной политики стимулирует «переоткрытие» религиозных оснований: оба процесса можно наблюдать на примере «секулярных» и «церковных» теологий, вырабатываемых в Украине на рубеже XVII-XVIII вв. и становящихся, вместе с появлением новых теорий и практик поведения человека в мире, определяющими шагами разворачивания украинской модерности. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Sententiae. № 2 : 71-80. | en |
dc.relation.uri | https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/14 | |
dc.title | До питання про український модерн: ранньомодерна проблематика толерантності | uk |
dc.title.alternative | К вопросу об украинском модерне: раннемодерная проблематика толерантности | ru |
dc.title.alternative | To the issue of Ukrainian modern: early modern problems of tolerance | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | ЙосипенкоС.Л.Теолого-політична проблема в ранньомодерній духовній культурі. Стаття третя: Толерантність та питання єдності церков / С.Л. Йосипенко // Мультиверсум. – 2006. – Вип.59. – С.112-132. | uk |
dc.relation.references | КозелекР.Минуле майбутнє. Про семантику історичного часу / Р. Козелек– К. : Дух і літера, 2005. – 380с. – ISBN 966-7888-94-0. | uk |
dc.relation.references | РікерП.Толерантність, нетолерантність, неприйнятне / П. Рікер // Навколо політики. – К. : Дух і літера, 1995. – С. 313–332. – ISBN 966-533-330-5. | uk |
dc.relation.references | СоловйовЕ.Толерантність як новоєвропейська універсалія / Е. Соловйов // Політична думка. – 1996. – №3-4. – С.148-171. | uk |
dc.relation.references | Хома О.Модерна спадщина сучасної толерантності / О. Хома // Sententiae. – VI-VII (2-3/2002). – с.208-229. | uk |
dc.relation.references | Baubйrot J.Histoire du protestantisme / J. Baubйrot– Paris: P. U. F., 1987 – р.30. – ISBN 0198273460 | fr |
dc.relation.references | ChampionF.Entre laпcisation et sйcularisation. Des rapports Eglise-Etat dans l’Europe communautaire / F. Champion // Dйbat. – N°77. – 1993. | |
dc.relation.references | GauchetM.La religion dans la dйmocratie. Parcours de la laпcitй / M. Gauchet– Paris: Gallimard. – 1998. | fr |
dc.relation.references | LesseyF.La tolйrance: contextes et problйmatiques / Y.C. Zarka, F. Lessay, J.Rogers. Les fondements philosophiques de la tolйrance en France et en Angleterre au XVII siиcle. – T.I.Etudes. – Paris: P. U. F., – 2002. | fr |
dc.relation.references | ManentP.La vйritй, peut-кtre / ManentP. // Le Dйbat. – 1992. – N° 72. – P.170-178. | |
dc.relation.references | Reingard W.Etat et Eglise dans l’Empire entre Rйforme et Absolutisme / W.Reingard // Etat et Eglise dans la genиse de l’Etat moderne. – Madrid: Casa de Velаzquez, – 1986. | |
dc.relation.references | RicoeurP.Tolйrance, intolйrance, intolйrable / P. Ricoeur // Lectures 1. Autour du politique. – Paris: Seuil, 1991. – P.294-314. | |
dc.relation.references | ZarkaY.C.Philosophie et politique а l’вge classique / Y.C. Zarka– Paris: P. U. F., 1998. – ISBN 2-7298- 9812-3. | |