Показати скорочену інформацію

dc.contributor.advisorКузнєцов, В.uk
dc.contributor.authorНерушева, Л.uk, ru
dc.contributor.authorКузнецов, В.ru
dc.date.accessioned2019-05-23T06:42:37Z
dc.date.available2019-05-23T06:42:37Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationКузнецов В. Проблема естественного разума в философии серебряного века (на фоне европейской философии) [Текст] / Кузнецов В., Нерушева Л. // Sententiae. – 2008. – № 2. – С. 29-43.ru
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24909
dc.description.abstractПоскольку новоевропейская философия не признает космоцентрической установки, она лишена реальных возможностей для использования идеи «естественного разума». Устранение природы как самостоятельно сущего, например, в философии Спинозы, лишает реального смысла и разговоры о «естественности» нововременного разума, даже с учетом всей сложности и неоднозначности западной философии XVII-ХХ веков. В русской же философии наблюдаем безусловное доминирование космоцентрической установки, поэтому здесь европейские идеи, подобные идее естественного разума, получают возможность реализовать себя. В этом плане вполне репрезентативны философские построения В. Эрна и Е. Трубецкого.ru
dc.description.abstractОскільки новоєвропейська філософія не визнає космоцентричної настанови, вона позбавлена реальних можливостей для використання ідеї «природного раціо». Усунення природи як самостійного сущого, наприклад, у філософії Спінози, позбавляє реального сенсу розмови про «природність» новочасного раціо, навіть узявши до уваги всю складність і неоднозначність західної філософії XVII-ХХ ст. Натомість у російській філософії спостерігаємо безумовне домінування космоцентричної настанови, тому в її межах європейські ідеї, подібні до ідеї «природного» раціо, здобувають можливість здійснитись. Цілком репрезентативними в цьому плані є філософські побудови В. Ерна і Є. Трубецького.uk
dc.description.abstractSince New European Philosophy does not recognize cosmocentric purpose, it devoid of real opportunities for using idea of “natural reason”. Nature removal as independently real (self existing), for example, in Spinoza’s philosophy, makes no sense any talks about (devoid of real sense and talk about …) “naturalness” of new temporary reason, even with taking into consideration all complexity and ambiguity of western philosophy of XVII-XX centuries. Instead we observe absolute domination of cosmocentric purpose in Russian philosophy, therefore European ideas similar to the idea of natural reason, get the opportunity to realize themselves here. In this regard philosophic theories of V.Ern and E.Trubetskoy are quite representational.en
dc.language.isoruru
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 29-43.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/12
dc.titleПроблема естественного разума в философии серебряного века (на фоне европейской философии)ru
dc.title.alternativeПроблема природного раціо у філософії срібного віку (на тлі європейської філософії)uk
dc.title.alternativeThe problem of natural reason in silver age philosophy (against the background of europien philosophy)en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesНарский И. С. Западноевропейская философия ХVII в / И. С. Нарский. – М. : Высш. школа, 1974. – 379 с. – ISBN 5-06-000002-8.ru
dc.relation.referencesСпиноза Б. Богословско-политический трактат / Б. Спиноза– Минск : Литература, 1998. – 528 с. – ISBN 985-437-482-3.ru
dc.relation.referencesСпиноза Б. Избранные произведения / Б. Спиноза– Ростов-на-Дону : Феникс, 1998. – 608 с. – ISBN 5-222-00033-8.ru
dc.relation.referencesТрубецкой Е. Н. Смысл жизни / Е. Н. Трубецкой. – М. : Республика, 1994. – 432 с. – ISBN - 5-250-02428-9.ru
dc.relation.referencesЭрн В. Ф. Сочинения / В. Ф. Эрн. – М. : Правда, 1991. – 576 с. – ISBN 5-87604-126-2.ru


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію