Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДаренський, В.uk
dc.date.accessioned2019-05-23T07:39:34Z
dc.date.available2019-05-23T07:39:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationДаренський В. Евристичність діалогічного мислення Г. С. Сковороди як феномен «критичного розуму» [Текст] / В. Даренський // Sententiae. – 2009. – № 2. – С. 74-88.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24928
dc.description.abstractУ статті досліджуються евристичні аспекти діалогічного мислення Г.С.Сковороди, що пов’язані із специфічною стратегією «критичного розуму». Показано, що мислення філософа містить у собі альтернативний проект «просвітництва» розуму, який не тільки не пориває із містичним досвідом і христоцентризмом європейської традиції, але навпаки, актуалiзує потенціал критики «природнього» розуму, який вони у собі містять. Обґрунтовано типологію структурних рівнів діалогу як філософського жанру і способу філософування, що реалізований у текстах Г. С. Сковороди.uk
dc.description.abstractВ статье исследуются эвристические аспекты диалогического мышления Г. С. Сковороды, связанные со специфической стратегией «критического разума». Показано, что мышление философа содержит в себе альтернативный проект «просвещения» ума, который не только не разрывает связи с мистическим опытом и христоцентризмом европейской философской традиции, но наоборот, актуализирует тот мощный потенциал критики «естественного» разума, который они в себе содержат. Обосновывается типология структурных уровней диалога как философского жанра и как особого метода философствования, реализованная в текстах Г. С. Сковороды.ru
dc.description.abstractThe author considers the heuristic aspects of G. Skovoroda’s dialogical thinking, which are determined by scientific strategy of critical mind. The paper shows that the thoughts of philosopher contain alternative project of “enlightened” mind, which does not brake relations with mystic experience and Cristcentrism of European philosophical tradition, but actualizes that powerful potential of “enlightened” reason’s critic which they contain. Typology of structural levels of dialogue as a philosophical method and as a special method of philosophizing, realized in Skovoroda’s texts, is grounded here.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 74-88.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/21
dc.titleЕвристичність діалогічного мислення Г. С. Сковороди як феномен «критичного розуму»uk
dc.title.alternativeЭвристичность диалогического мышления Г. С. Сковороды как феномен «критического разума»ru
dc.title.alternativeHeuristic aspects of G. Skovoroda’s dialogical thinking as a phenomenon of "critical mind"en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАверинцев С.С. София–Логос: Словар / Аверинцев С.С. – К.: Дух і Літера, 2001. – 460 с.ru
dc.relation.referencesБетко И.П. Сковорода-мистик в культурологической концепции Д.Чижевского / Бетко И.П. // Филос. и социол. мысль. – 1994. – № 5-6. – С. 37-46.ru
dc.relation.referencesВанеев А. Вторая новизна / Ванеев А. // Символ: Журнал христианской культуры. – Париж, 1994. - № 32. - С. 211-248.ru
dc.relation.referencesГорський В.С. Історія української філософії: Навч. посібник. / Горський В.С. – К.: Наук. думка, 2001. – 375 с.uk
dc.relation.referencesДекарт Р. Метафізичні розмисли / Декарт Р. ; [Пер. з фр. 3. Борисюк та О.Жупанського]. – К.: Юніверс, 2000. – 304 с.uk
dc.relation.referencesЗеньковский В., прот. Очерк моей философской системы / Зеньковский В.В. // История русской философии. – Т.II (Ч. 2.). – С. 252.ru
dc.relation.referencesИерофей (Влахос), митрополит. Православная духовность / Иерофей (Влахос); [Пер. с новогреч.] – Свято-Троицкая Сергиева Лавра, 1999. – 134 с.ru
dc.relation.references«Любовь на земле есть подвиг...» (Из писем А.Ф.Лосева) // Октябрь. – 1998. – №10. – С. 139-151.ru
dc.relation.referencesМалахов В.А. Етика: Курс лекцій / Малахов В.А. – К.: Либідь, 2000. – 384 с.uk
dc.relation.referencesМалахов В.А. Христологічні мотиви у творчості Г.Сковороди / Малахов В.А. // Образ Христа в українській культурі: Монографія / Під ред. В.С.Горського. – К.: КМ Академія, 2001. – С. 103-116.uk
dc.relation.referencesСковорода Г.С.Вірші. Пісні. Байки. Діалоги. Трактати. Притчі. Прозові переклади. Листи. / Сковорода Г.С.– К.: Наукова думка, 1983. – 542 с.uk
dc.relation.referencesРикер П. Сам як інший / Рикер П. – К.: Дух і Літера, 2000. – 412 с.uk
dc.relation.referencesРоменець А.В. Источник огненный (Учение о самопознании в диалоге Г.С.Сковороды «Наркісс») / Роменець А.В. // Филос. и социол. мысль. – 1992. – № 8. – С. 129-161.ru
dc.relation.referencesУшкалов Л.В. Смысл «зеркальной» диалектики самопознания Г.Сковороды / Ушкалов Л.В. // Филос. и социол. мысль. – 1992. – № 5. – С. 128-137.ru
dc.relation.referencesФлоровский Г. Восточные Отцы IV века / Флоровский Г. – М.: Паломник, 1992. – 240 с.ru
dc.relation.referencesЧижевський Д. Філософія Г.С.Сковороди. / Чижевський Д. – Варшава: Вид. Укр. наук. ін-ту, 1934. – 225 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent21.02.074


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію