Показати скорочену інформацію

dc.contributor.advisorSekundant S.en
dc.contributor.advisorMelamed R.en
dc.contributor.authorСекундант, С.uk, ru
dc.contributor.authorМеламед, Р.uk, ru
dc.date.accessioned2019-05-28T08:29:22Z
dc.date.available2019-05-28T08:29:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationСекундант С. Лейбниц и Каббала [Текст] / Р. Меламед, С. Секундант // Sententiae. – 2010. – № 1. – С. 86-101.ru
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25082
dc.description.abstractОсновная цель статьи состоит в том, чтобы выяснить, оказали ли влияние на формирование философской системы Лейбница мистические течения и, в частности, каббала. Авторы пытаются доказать, что философия Лейбница основывается на рациональных основаниях . Если и можно говорить о мистицизме Лейбница, то это скорее христианский мистицизм, чем каббалистический. Он касается преимущественно отношения между человеком и Богом, но не его системы, которая исключает всякую неясность и не допускает чудесного вмешательства в естественный ход вещей. И хотя мистицизм Лейбница затрагивает одно из основных понятий его рационалистической системы —понятие естественного света, – все же гораздо правильнее говорить о рационализации мистики у Лейбница, чем о мистических основаниях его рационализма.ru
dc.description.abstractГоловна мета статті – з'ясувати, чи вплинули містичні течії і зокрема кабала на формування філософської доктрини Ляйбніца. Автори прагнуть довести, що філософія Ляйбніца грунтується на раціональних засадах. Якщо й можна говорити про містицизм Ляйбніца, то радше про християнський, ніж кабалістичний. Він стосується переважно вчення про стосунки між людиною іБогом, але не Ляйбніцевої системи, що виключає будь яку непрозорість й не передбачає жодного містичного втручання у природний плин речей. Хоча містицизм Лябніца торкається одного з головних понять його раціоналістичної системи — поняття природного світла, – все ж значно правильніше було б говорити про раціоналізацію Ляйбніцем містики, ніж про містичні засади його раціоналізму.uk
dc.description.abstractThe main objective of this paper is to determine whether the mystical currents and, inparticular, a cabbalah one have influenced the formation of the Leibniz's philosophicalsystem. Authors try to prove that the philosophy of Leibniz is based on the rational bases.If it is possible to speak about Leibniz's mysticism it is rather a Christian mysticism, thanthe Cabbalistic. It concerns mainly relations between the person and God, but not thesystem of Leibniz, which excludes any ambiguity and does not provide for any mysticintervention in a course of nature. And though Leibniz's mysticism concerns one of thebasic concepts of his rationalistic system concept of natural light, – nevertheless it ismuch more correctly to speak about rationalization of mysticism by Leibniz, than aboutthe mystical bases of his rationalism.en
dc.language.isoruru
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 86-101.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/38
dc.titleЛейбниц и Каббалаru
dc.title.alternativeЛяйбніц і Кабалаuk
dc.title.alternativeLeibniz and Kabbalahen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesBaruzi J. Leibniz et l’organization religieuse de la terre. – Paris: Alcan. – 1907.
dc.relation.referencesBaruzi J. Leibniz avec de nombreux textes inédits. – Paris: Bloud. – 1909.
dc.relation.referencesCouder A. Leibniz and Kabbalah. – N. Y.: Springer. – 1995.
dc.relation.referencesDerksen L. D. Anne Conway's Critique of Cartesian Dualism // 20. World Congress of Philosophy. – Boston, Massachusetts U. S. A. 10–15 August. – 1998.
dc.relation.referencesEdel S. Die Individuelle Substanz bei Böhme und Leibiz. – Studia Leibnitiana/Sonderheft 23. – Stuttgart: Franz Steiner. – 1995.
dc.relation.referencesFoucher de Careil A. Réfutation inédite de Spinoza par Leibniz précédée d'une mémoire. – Paris. – 1854.
dc.relation.referencesFoucher de Careil A. Leibniz. La philosophie juive et la Cabale. – Paris. – 1861.
dc.relation.referencesLeibniz G. W. Sämtliche Schriften und Briefe (Akademieausgabe), hrsg. von der Preussischen (Deutschen) Akademie der Wissenschaften zu Berlin; jetzt Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Reihe I–VII. – Darmstadt, später Leipzig, zuletzt Berlin. – 1923ff.
dc.relation.referencesDie Philosophischen Schriften von Gottfried Wilhelm Leibniz, hrsg. v. Carl Immanuel Gerhardt, 7 Bde. – Berlin. – 1875–1890 (Nachdruck Hildesheim und New York 1978).
dc.relation.referencesMahnke D. Die Rationlisierung der Mystik bei Leibniz und Kant // Blätter fűr Deutsche Philosophie. – Berlin. – 1939—40. – S. 1–73.
dc.relation.referencesMerchant C. The Vitalism of Anne Conway: Its Impact on Leibniz' concept of Monad // Muse. Today's Research Tommorow's Inspiration. – University of California. – 2010. http://muse. jhu. edu Orio de Miguel.
dc.relation.referencesB. Leibniz und «die physischen Monaden» von Fr. M. van Helmont // Marchlewitz J., Heinekamp A. (Hrsg). Leibniz' Auseinandersetzung mit Vorgänger und Zeitgenossen // Studia Leibnitiana Supplementa. – Stuttgart. – 1990.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent22.01.086


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію