Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБаумейстер, А.uk
dc.date.accessioned2019-05-29T06:37:41Z
dc.date.available2019-05-29T06:37:41Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationБаумейстер А. Світло інтелекту й світло слави: Метафізика пізнання у Св. Томи Аквінського [Текст] / А. Баумейстер // Sententiae. – 2010. – № 2. – С. 3-41.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25141
dc.description.abstractУ статті досліджуються головні принципи епістемології Томи Аквінського. Виявляється внутрішній зв'язок Аквінатової концепції раціональності з кінцевою метою пізнання – з Богом. Особлива увага приділяється теорії інтелекту, теорії абстракції та виображення (фантасм). Епістемологія Томи Аквінського опису-ється як поміркована позиція між ідеалізмом й епістемічним натуралізмом. Ос-новою, що уможливлює будування реалістичної епістемології, є Аквінатова кон-цепція інтенційності (особливо – концепція інтенційного буття). Дослідження спирається на солідну джерельну базу, зокрема праці таких знаних авторів, як Jan Aersten, Wouter Goris, Robert Heinzmann, Antony Kenny, Mieczysław Krąpiec, Dominik Perler, Stefan Swieżawski, Johannes Vries та інші.uk
dc.description.abstractIn article are investigated the fundamental principles of Thomas Aquinas’ Epistemolo-gy. The article shows internal connection Aquinas’ conception of rationality) with last purpose of knowledge – with knowledge of God. The special attention is given to the theory of Intellect, theory of abstraction and imagination. Thomas Aquinas’ Epistemology it is described as the moderate position taking an average place between Idealism and Epistemic Naturalism. A basis which allows to work out realistic Epistemology, the Aquinas’ conception of Intentionality (in particular – conception of Being Intentional). Research basing on substantive sources, in particular – for works of such authors as Jan Aersten, Wouter Goris, Robert Heinzmann, Antony Kenny, Mieczysław Krąpiec, Domi-nik Perler, Stefan Swieżawski, Johannes Vries.en
dc.description.abstractВ статье исследуются главные принципы эпистемологии Фомы Аквинского. Показывается внутренняя связь Аквинатовой концепции рациональности с последней целью познания – с познанием Бога. Особое внимание уделяется теории интеллек-та, теории абстракции и воображения. Эпистемология Фомы Аквинского описы-вается как умеренная позиция, занимающая среднее место между идеализмом и эпистемическим натурализмом. Основой, которая позволяет разрабатывать реа-листическую эпистемологию, выступает Аквинатова концепция интенциональности (в особенности – концепция интенционального бытия). Исследование опирается на солидные источники, в частности – на работы таких авторов как Jan Aersten, Wouter Goris, Robert Heinzmann, Antony Kenny, Mieczysław Krąpiec, Dominik Perler, Stefan Swieżawski, Johannes Vries.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 3-41.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/40
dc.titleСвітло інтелекту й світло слави: Метафізика пізнання у Св. Томи Аквінськогоuk
dc.title.alternativeThe light of Intellect and the light of glory: metaphysics of knowledge in St. Thomas Aquinasen
dc.title.alternativeСвет интеллекта и свет славы: Метафизика познания у Св. Фомы Аквинскогоru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesЖильсон Э. Томизм. Введение в философию св. Фомы Аквинского. – М.-СПб.: Университетская книга. – 2000. – 495 c.ru
dc.relation.referencesЛосев А.Ф. Эстетика Возрождения. – М.: Мысль. – 1982. – 623 c.ru
dc.relation.referencesЛосский В.Н. Боговидение. – М.: АСТ. – 2003. – 760 c.ru
dc.relation.referencesМейендорф И. Православие и современный мир. – Минск: Лучи Софии. – 1995. – 112 с.ru
dc.relation.referencesСвежавский С. Святой Фома, прочитанный заново // Символ. – №33. – 1995. – С. 7–183.ru
dc.relation.referencesСекундант С. Фома Аквинский и Декарт: идея как объект познания // Sententiae ХІХ-ХХ. – 2/2008 – 1/2009. – С. 43–70.ru
dc.relation.referencesФома Аквинский Учение о душе / Пер. с лат. К. Бандуровского, М. Гейде. – СПб.: Азбука-классика. – 2004. – 478 c.ru
dc.relation.referencesAersten J. A. Thomas von Aquin. Alle Menschen verlangen von Natur nach Wissen // Theo Kobusch (Hrsg.). Philosophen des Mittelalters. – Darmstadt: Wissenschaftliche Buch-gesellschaft. – 2000. – S. 186–201.
dc.relation.referencesGoris W. Anthropologie und Erkenntnislehre // Andreas Speer (Hrsg.). Thomas von Aquin: Die Summa theologiae. Werkinterpretationen. – Berlin-New York: Walter de Gruyter. – 2005. – S. 125–140.
dc.relation.referencesGrabmann M. Thomas von Aquin. Eine Einführung in seine Persönlichkeit und Gedanken-welt. – München: Verlag Josef Kösel. – 1935. – 225 S.
dc.relation.referencesHeinzmann R. Thomas von Aquin. Eine Einführung in sein Denken. – Stuttgart: Kohlhammer. – 1994. – 281 S.
dc.relation.referencesKenny A. Aquinas on Mind. – London-New York: Routledge. – 1993. – 182 р.
dc.relation.referencesKrąpiec M. A. Dzieła II. Realism ludzkiego poznania. – Lublin: Wydawnictwo KUL. – 1995. – 664 s.
dc.relation.referencesKretzmann N. Philosophy of Mind // N. Kretzmann, E. Stump (ed.). The Cambridge Compa-nion to Aquinas. – Cambridge: Cambridge UP. – 1993. – Р. 128–159.
dc.relation.referencesLichacz P., OP Metafizyka w teologii świętego Tomasza z Akwinu // Metafizyka i teologia. Debata u podstaw / Redakcja Robert J. Woźniak. – Kraków: WAM. – 2008. – S. 163–186.
dc.relation.referencesMondin B. Dizionario enciclopedico del pensiero di San Tommaso d'Aquino. – Bologna: Edizioni Studio Domenicano. – 1991. – 673 p.
dc.relation.referencesPerler D. Theorien der Intentionalität im Mittelalter. – Frankfurt am Main: Vittorio Kloster-mann. – 2004. – 436 S.
dc.relation.referencesPieper J. Tomasz z Akwinu. – Kraków: Znak. – 1966. – 151 s.
dc.relation.referencesSchönberger R. Thomas von Aquin zur Einführung. – Hamburg: Junius. – 1998. – 178 S.
dc.relation.referencesSwięty Tomasz z Akwinu De ideis. O ideach. – Lublin: Wydawnictwo KUL. – 2006. – 341 s.
dc.relation.referencesSwieżawski S. Swięty Tomasz z Akwinu. Traktat o człowieku. – Kęty: Wydawnictwo Antyk. – 2000. – 768 + 91 s.
dc.relation.referencesThomas von Aquin Fünf Fragen über die intellektuelle Erkenntnis (Quaestio 84-88 des 1.Teils der Summa de theologia) / Übersetz und erklärt von Eugen Rolfes. – Hamburg: Felix Meiner Verlag. – 1986. – 126 S.
dc.relation.referencesS. Torrell J.-P. Recherches thomasiennes. – Paris: Vrin. – 2000. – 386 p.
dc.relation.referencesVries J. Kantische und thomistische Erkenntnistheorie // Kant und die Scholastik heute. – Pullach bei München. – 1955. – S. 1–34.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent23.02.003


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію