Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДахній, А.uk
dc.date.accessioned2019-05-29T07:30:09Z
dc.date.available2019-05-29T07:30:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationДахній А. Започаткування екзистенційно-темпоральної проблематики у філософії Мартина Гайдеґера: Марбурзька лекція «Поняття часу» (1924) [Текст] / А. Дахній // Sententiae. – 2010. – № 2. – С. 64-78.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25152
dc.description.abstractНа основі Марбурзької лекції "Поняття часу" (1924) у статті досліджуються джерела утвердження та розробки питання часу у філософії М. Гайдеґера. Час розглядається мислителем передовсім в екзистенційно-філософській сфері, яка відмежована від релігійної та протиставляється науково-фізикалістській перспективі. У цьому протиставленні наголос зроблений на питанні "Як?", а не "Що?" стосовно часу, на майбутньому, а не на теперішньому. Отже, продемонстровано досягнення філософом кола проблем людської скінченності та смертності. Показане здійснене М. Гайдеґером зближення часовості та екзистенційності, яке виявляє себе у специфічних рисах тут-буття (Dasein). Також побіжно підкреслено зв'язок між проаналізованою лекцією та "Буттям і часом".uk
dc.description.abstractOn the basis of Marburg lecture «The concept of time» (1924) the sources of statement and elaboration of time question in M. Heidegger's philosophy are discovered in the article. The time is examined by a thinker foremost in existentially-philosophical area which is differentiated from the religious one and opposed to the scientifically-physicalistic perspective. In this contrasting the emphasis is made on the question «How?» but not «What?» in relation to the time: on the future, but not on the present. Consequently, there is a demonstration of the philosopher's attainment of the range of problems of human's extremity and deathrate. It is presented made by M. Heidegger an approximation of temporality and existentiality, which manifests itself in the specific features of being-there (Dasein). Also, it is briefly emphasized a connection between ex-amined lecture and «Being and time».en
dc.description.abstractОсновываясь на Марбургской лекции «Понятие времени» (1924), в статье исследуются истоки устанавливания и разработки вопроса времени в философии М.Хайдеггера. Время рассматривается мыслителем прежде всего в экзистенциально-философской области, которая отграничена от религиозной и противопоставляется научно-физикалистской перспективе. В этом противопоставлении ударение делается на вопросе «Как?», а не «Что?» относительно времени, на будущем, а не на настоящем. Итак, продемонстрировано достижение философом круга проблем человеческой конечности и смертности. Показано осуществленное М.Хайдеггером сближение временности и экзистенциальности, которое обнаруживает себя в специфических чертах здесь-бытия (Dasein). Также кратко подчеркнута связь между проанализированной лекцией и «Бытием и временем».ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 64-78.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/56
dc.titleЗапочаткування екзистенційно-темпоральної проблематики у філософії Мартина Гайдеґера: Марбурзька лекція «Поняття часу» (1924)uk
dc.title.alternativeПервая попытка рассмотрения экзистенциально-темпоральной проблематики в философии Мартина Хайдеггера: Марбургская лекция «Понятие времени»ru
dc.title.alternativeEstablishment of existentially-temporal problematics in Martin Heidegger's philosophy: Marburg lecture «The concept of time» (1924)en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАверинцев С.С. «Морфология культуры» Освальда Шпенглера // Новые идеи в философии. Ежегодник Философского общества СССР. 1991.ru
dc.relation.referencesКультура и религия. – Москва: Наука. – 1991. – С. 183–203.ru
dc.relation.referencesАвгустин. Сповідь / Пер. з лат. Ю. Мушака. – Київ: Основи. – 1996. – 319 с.uk
dc.relation.referencesЕріксен Т.Г. Тиранія моменту: швидкий і повільний час в інформаційну добу. – Львів: Кальварія. – 2004. – 196 с.uk
dc.relation.referencesКарнап Р. Преодоление метафизики логическим анализом языка // Путь в философию. Антология. – Москва: ПЕР СЭ; Санкт-Петербург: Университетская книга. – 2001. – С. 42–61.ru
dc.relation.referencesHeidegger M. Der Begriff der Zeit (Vortrag 1924) // Heidegger M. Gesamtausgabe Bd.64 – Frankfurt am Main: Vittorio Klostermann. – 2004 – S. 107–125.
dc.relation.referencesHeidegger M. Sein und Zeit, 16 Auflage. – Tübingen: Max Niemeyer Verlag. – 1986. – 445 S.
dc.relation.referencesHügli A. Lübcke P. Philosophielexikon. Personen und Begriffe der abendländischen Philosophie von der Antike bis zur Gegenwart. – Hamburg: Rowohlt. – 1997. – 703 S.
dc.relation.referencesInwood M. Heidegger /Aus dem Engl. – Freiburg-Basel-Wien: Herder. – 1999. – 159 S.
dc.relation.referencesJamme Ch. Martin Heidegger «Sein und Zeit» // Interpretationen. Hauptwerke der Philosophie. 20.Jahrhundert – Stuttgart: Philipp Reclam. – 2003. – S. 101–122.
dc.relation.referencesPöggeler O. Martin Heidegger. Die Philosophie und die Problematik der Interpretation // Grosse Philosophen. Mit einer Einleitung von Andreas Graeser. – Darmstadt: Primus Verlag. – 2001. – S. 744–762.
dc.relation.referencesVetter H. Die Zeit und der Tod. Vorfragen und Materialien // Mesotes. Zeitschrift für philosophischen Ost-West-Dialog. – 1991. – №4. – S. 14–25.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent23.02.064


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію