Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБаумейстер, А.uk
dc.date.accessioned2019-05-30T06:36:03Z
dc.date.available2019-05-30T06:36:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationБаумейстер А. Осягненя реального буття: Дискусійні питання томістичної епістемології в світлі сучасних досліджень [Текст] / А. Баумейстер // Sententiae. – 2011. – № 1. – С. 5-25.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25186
dc.description.abstractУ статті аналізується сучасні дискусії навколо реалістичної епістемології Томи Аквінського. Чи є епістемологія Аквіната варіантом емпіризма або апостеріоризма? Автор дає негативну відповідь і критикує у зв’язку з цим позиції Мєчислава Кромпца (Mieczysław Krąpiec) і Стефана Свєжавського (Stefan Swieżawski). Чи можна казати про те, що Тома заперечує пізнання a priori? Уважне читання текстів Томи показує наявність у Аквіната теорії формального a priori. Чи можна казати, що епістемологія Аквіната – варіант репрезентаціонізма? У статті доводиться, що так казати не можна. У якому сенсі Аквінат припускає теорію ідей? Автор статті приділяє особливу увагу цьому питанню і доводить, що теорія ідей Томи є результатом корекції поглядів Авґустина (платонової традиції взагалі).uk
dc.description.abstractВ статье анализируются современные дискуссии вокруг реалистической эпистемологии Фомы Аквинского. Является ли эпистемология Аквината вари-антом эмпиризма или апостериоризма? Автор дает отрицательный ответ на этот вопрос (вопреки мнениям Мечислава Кромпца и Стефана Свежавского). Можно ли говорить о том, что Фома отрицает познание a priori? Внимательное прочтение текстов Аквината указывает на наличие у Фомы теории формального a priori. Можно ли говорить, что эпистемология Аквината – вариант репрезентационизма? В статье доказывается, что так утверждать нельзя. В каком смысле Аквинат допускает теорию идей? Автор статьи уделяет особое внимание этому вопросу и доказывает, что теория идей Фомы Аквинского является результатом коррекции взглядов Августина (и платоновской теории вообще).ru
dc.description.abstractThe article analyzes current debates around the Realistic Epistemology of Thomas Aquinas. Is Aquinas’ Epistemology a version of Empirism or Aposteriorism? The author answers this question negatively and criticizes accordingly the positions of Mieczysław Krąpiec and Stefan Swieżawski. Is it possible to say what Thomas denies a priori knowledge? Attentive perusal of the texts of Aquinas show, that there is a theory of formal a priori. Is it possible to say, what Aquinas’ Epistemology is a version of Representationalism? The article proves that this is not the case. In what sense Aquinas admits the theory of ideas? The author of the article gives his particular attention to this question and proves that Aquinas’ theory of ideas appears as a result of correction of the views Augustine (and Platonism in general).en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 5-25.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/30
dc.titleОсягненя реального буття: Дискусійні питання томістичної епістемології в світлі сучасних дослідженьuk
dc.title.alternativeПостижение реального бытия: Дискуссионные вопросы томистической эпистемологии в свете современых исследованийru
dc.title.alternativeUnderstanding of Real Being: debatable questions of Thomist' Epistemology in the light of contemporary studiesen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБаумейстер А. Апофатизм у мисленні св. Томи Аквінського // Філософська думка – Sententiae I. – 2010 (Антична і середньовічна). – С. 5–19.uk
dc.relation.referencesСвежавский С. Святой Фома, прочитанный заново. // Символ. – 1995. – №33. – С. 7–183.ru
dc.relation.referencesСекундант С. Фома Аквинский и Декарт: идея как объект познания. // Sententiae. Наукові праці дослідників модерної філософії (Паскалівського товариства). – ХІХ-ХХ (2/2008 – 1/2009). – Вінниця: ВНТУ. – 2009. – С. 43–70.ru
dc.relation.referencesHeinzmann R. Thomas von Aquin. Eine Einführung in sein Denken. – Stuttgart: Kohlham-mer. – 1994. – 281 S.de
dc.relation.referencesKenny A. Aquinas on Mind. – London, New York: Routledge. – 1993. – 182 р.en
dc.relation.referencesKrąpiec M. A. Dzieła II. Realism ludzkiego poznania. – Lublin: KUL. – 1995. – 664 s.pl
dc.relation.referencesLaporte J. Le rationalisme de Descartes. – Paris : PUF. – 2000. – 4e éd. (1e – 1945). – 508 p.fr
dc.relation.referencesMondin B. Dizionario enciclopedico del pensiero di San Tommaso d'Aquino. – Bologna: Edizioni Studio Domenicano. – 1991. – 673 p.it
dc.relation.referencesPerler D. Theorien der Intentionalität im Mittelalter. – Frankfurt am Main: Klostermann. – 2004. – 436 S.de
dc.relation.referencesPieper J. Tomasz z Akwinu. – Kraków: Znak. – 1966. – 151 s.pl
dc.relation.referencesSwięty Tomasz z Akwinu. De ideis. O ideach. – Lublin: KUL. – 2006. – 341 s.pl
dc.relation.referencesVries J. Kantische und thomistische Erkenntnistheorie // Kant und die Scholastik heute. – Pullach bei München: Verlag Berchmanskolleg. – 1955. – S. 1–34.de
dc.relation.referencesWillaschek M. Der mentale Zugang zur Welt. – Frankfurt am Main: Klostermann. – 2003. – 321 S.de
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent24.01.005


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію